+ 0 -
ADA

مهندس بازوند:

چادرها سریعتر در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد / مصالح مورد نیاز برای بازسازی در داخل استان تهیه شود

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد با توجه به در پیش بودن باران، مسوولان باید با نظارت کافی چادر مورد نیاز را در اختیار زلزله زدگان قرار دهند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان گیلانغرب که بعداز ظهر روز  5 شنبه با حضور آیت اله نریمانی و آیت اله محمدی عراقی نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان گیلانغرب برگزار شد؛ اظهار داشت:یک بحران بزرگ در منطقه اتفاق افتاده و باید در اولین فرصت به داد مردم زلزله زده برسیم و مشکلات آن ها را حل کنیم.

وي افزود: هوشمندی مردم در زمان پیش لرزه و بیرون آمدن از خانه ها، موجب کاهش تلفات شد.

وي با بيان اينكه خطوط انتقال آب، برق و گاز استان در زلزله دچار آسیب خیلی جدی شدند کلیه مصالح برای بازسازی بايد از داخل استان تهیه شود تا شاهد اشتغال زایی برای جوانان و رونق اقتصادی در استان باشیم.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: پیام رهبر معظم انقلاب وحدت آفرین بود و موجی از همدلی را در میان مردم و مسئولین برای کمک به زلزله زدگان ایجاد کرد.

مهندس بازوند با بيان اينكه مشارکت مردم با بنیاد مسکن می تواند سرعت بازسازی را بالاتر ببرد با توجه به در پیش بودن باران، مسوولان باید با نظارت کافی چادر مورد نیاز را در اختیار زلزله زدگان قرار دهند لذا محل چادرها باید با دقت تعیین شود تا در موقع باران مشکلی برای زلزله زدگان پیش نیاید.

وي گفت: مدارس مناطق زلزله زده از روز شنبه بازگشایی می شوند و مدارس آسیب دیده باید هرچه سریعتر تامین نیاز شوند تا کلاس های درس زودتر برقرار شوند.

مهندس بازوند تصريح كرد: 2500 واحد مسکن روستایی تخریب و حدود ۸۰۰  واحد مسکن شهری در شهرستان گیلانغرب خسارت دیده است لذا محدودیتی برای ارائه تسهیلات به واحد‌های مسکونی خسارت دیده نداریم و دولت تمام قد از آسیب دیدگان حمایت می کند.

وي بيان داشت: مدیران درمورد حوزه کاری خود به وزراء اطلاعات اشتباه ندهند.‌ برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های ملی وزارتخانه ها در راستای حل بحران استفاده، و مشکلات حادثه دیدگان را سریعتر رفع کنیم، نیاز است که هم ما و هم وزیران‌ دریافت درستی از اوضاع مناطق آسیب دیده داشته باشیم.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: تمام مدارس گیلانغرب (به جز دهستان دیره) از شنبه باید بازگشایی شوند، نوسازی مدارس نیز به هر قیمتی شده تا دوشنبه هفته آینده کانکس هایی برای راه‌اندازی مدرسه موقت در دهستان دیره نصب کند و سریعا روند احداث و بازسازی مدارس را آغاز کند.

وي افزود: با پیگیری های صورت گرفته توانستیم در کمتر از سه روز مصوبه تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات بلاعوض در حوزه مسکن روستایی را برای آسیب دیدگان زلزله بگیریم.

مهندس بازوند با بيان اينكه تا ساعت شش صبح روز جمعه باید مشکل آب شرب شهر گیلانغرب رفع شود گفت: فلسفه وجودی یک مدیر این است که در شرایط بحرانی بتوانند پاسخگو باشند. هر مدیری که نتواند در این شرایط کاری انجام دهد چرا مسوولیت پذیرفته است؟ با وزیرانی که مدیران ناکارآمد داشته باشند صحبت میکنم که مدیران غیرپاسخگو را عزل کند



اوقات شرعی
آب و هوا