+ 0 -
ADA

استاندار در دیدار جمعی از هنرمندان:

هنرمندان کرمانشاه در معرفی ظرفیت‌های استان از جمله گردشگری نقش آفرینی کنند


استاندار کرمانشاه گفت: هنرمندان و هنر متعهد می‌توانند به معرفی موثر ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی های کرمانشاه در عرصه های مختلف از جمله گردشگری کمک کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی غروب روز ۱۹ فروردین ماه در نشستی صمیمی با جمعی هنرمندان استان که در آستانه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد؛ بیان کرد: در نگاه اسلامی هیچ ارزشی مستقل از توحید معنا و مفهوم ندارد و هنر به شرط متعهد بودن به این اصل الهی بسیار ارزشمند و والا است.

وی افزود: ترکیب‌ها و توصیف‌های مانند ورزش برای ورزش و یا هنر برای هنر، دارای یک پوسته زیبا و فریبنده اما با یک درون تهی هستند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تمام فعالیت‌های ما در عرصه های مختلف از جمله هنر، باید در یک مسیر الهی حرکت کنند و اگر این نگاه وجود نداشته نباشد، بنای ارزش‌های اخلاقی در جهان فرومی‌ریزد و عواطف انسانی رنگ می‌بازند و آن هنگام هر جرم و جنایتی مجاز است.

صحرایی ادامه داد: در جهان اسلام نگاه‌های هنری با عرفان واقعی درهم آمیخته است و جاری  شدن این نگاه الهی، بسترساز خلق هزاران اثر فاخر و ماندگار شده است‌.

وی گفت: سال‌ها قبل با جمعی از عزیزان توفیق حضور در محضر رهبر معظم انقلاب را داشتیم. در اتاق دیدارهای ایشان تابلویی از هنر خوشنویسی آیت الله نجومی نصب شده بود که دیدن آن برای هر کرمانشاهی بسیار احساس غرور انگیز است.

مدیر ارشد استان یادآور شد: این نمونه‌ای از افتخارات هنرمندان کرمانشاه است و این ظرفیت و توانمندی تولید آثار فاخر هنری در بسیاری از هنرمندان کرمانشاهی وجود دارد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش هنرمندان کرمانشاهی، فضای جدید و زیباتری در تابلوهای شهر کرمانشاه ایجاد شده است و این تجربه موفق می تواند در دیگر عرصه‌ها هم تکرار شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: جامعه هنری و هنرمندان متعهد استان این توانمندی را دارد در معرفی دستاوردها و ظرفیت های حوزه‌های مختلف نقش آفرین باشد.

وی تاکید کرد: کرمانشاه در کنار مشکلات و گرفتاری هایی که دارد سرشار از ظرفیت ها، پتانسیل ها و فرصت های گوناگون است که باید که باید آن ها را هم بشناسیم و به خوبی معرفی کنیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: بخش مهمی از این ها فرصت ها، نیروی انسانی توانمند در عرصه هنر هستند که برای بهره گیری از آن توان آن‌ها باید به صورت عالمانه، اقدام کنیم.

صحرایی یکی از اولویت های مهم استان را رونق گردشگری توصیف و عنوان کرد: در این زمینه هم نقش هنرمندان استان بسیار مهم است و فعالان این موضوع به شیوه های مختلف از جمله خط، طراحی، نمایش، شعر، فیلم و مستند و... می توانند نقش آفرین باشند و زمینه حضور گردشگران در استان را فراهم کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا