+ 0 -
ADA

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري:

نگاه شهرداری به شهر انتفاعی نباشد

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در استان سنتی است، گفت: این رویکرد باید تغییر کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ منوچهر فخري در همایش شهرداران شهرداری های تابعه استان که درسالن امید استانداری برگزارشد، بابیان اینکه رویکرد مدیریت شهری استان یک رویکرد سنتی است که باید تغییر کند، اظهار کرد: باید شهر را براساس نیاز مردم و نه نیاز ماشین ها طراحی کنیم.

وی ادامه داد: نگاه شهرداری به شهر نباید انتفاعی باشد بلکه هرجا که مردم احساس رضایت کردند آن را سود خود بداند.

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري همچنین با اشاره به درپیش بودن دهه فجر، بر مردم محور بودن برنامه های شهرداری در این ایام تاکیدکرد وگفت: شهرداری ها با ایجاد فضای های پرنشاط و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در برنامه ها، علاقمندی آنان به نظام را بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد یادمان ویادبود، بهره گیری از مشارکت شهروندان، ساماندهی و آماده سازی گلزار شهدا، ساماندهی سیستم حمل  ونقل عمومی برای شرکت شهروندان در راهپیمایی 22 بهمن، مدیریت و ساماندهی اماکن و معابر شهری، برنامه ریزی افتتاح و بهره برداری از پروژه های خدماتی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهری و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، جانبازان وایثارگران از جمله برنامه هایی است که شهرداری ها در ایام دهه فجر باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

فخری با بیان اینکه شهرداری ها باید برای پذیرش میهمانان نوروزی نیز برنامه ریزهای لازم را داشته باشند، عنوان کرد: موضوع زلزله باعث افزایش تعداد مسافران نوروزی کرمانشاه خواهد شد.

وی رسیدگی به وضعیت تابلوهای معرفی مسیر، خیابان ها و معابر، اماکن و مراکز عمومی شهرها، ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرها، بازدید از مبلمان شهری و رفع خرابی ها، رسیدگی به  سرویس دهی جایگاه های سوخت درون شهری، ساماندهی پارکینگ های موقت، برگزاری مراسم تحویل سال و اجرای مراسمات سنتی و آئینی، تبلیغات محیطی، رسیدگی به روشنایی فضای شهری و پارک ها و ساماندهی حمل و نقل درون شهری را اقداماتی عنوان کرد که شهرداران برای پذیرش میهمانان نوروزی انجام دهند.

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري در ادامه با بیان اینکه چند سالی است که بسیاری از شهرداری های شهرهای مختلف کشور از طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شهرداری ها استفاده می کنند، افزود: متاسفانه شهرداری های استان کرمانشاه از این طرح استفاده بسیار اندکی کرده اند.

وی از شهرداری های شهرهای استان خواست با تعریف پروژه های دارای توجیه با مشارکت بخش خصوصی از این تسهیلات برای توسعه و رشد شهر استفاده کنند.

فخری در پایان برلزوم ساماندهی مشاغل مزاحم و اصناف سطح شهر تاکید کرد ویادآورشد: شهرداران باید نسبت به انتقال، جابجایی و رفع مزاحمت این مشاغل اقدام و درصورت مخالفت صاحبان این  مشاغل شهرداری می تواند نسبت به تعطیلی آنان اقدام کند.



اوقات شرعی
آب و هوا