+ 0 -
ADA

با حضور معاون توسعه مديريت استانداري:

نمايشگاه مجازي دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان كرمانشاه افتتاح شد/ توسعه پژوهش منجر به دانايي در جامعه مي شود


طي مراسمي با حضور معاون توسعه مديريت و منابع استانداري نمايشگاه مجازي دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازار به صورت ويدئو كنفرانس در سالن جلسات استانداري برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "افشين كريمي" در اين مراسم با تقدير از دانشگاه ها و سازمان هاي ذيربط در برگزاري نمايشگاه مجازي دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازار استان كرمانشاه تصريح كرد: هر چند كه كرونا باعث شد اين نمايشگاه به صورت مجازي برگزار شود اما قطعاً با برگزاري به صورت مجازي يك شرايط آسانتري براي بازديدكنندگان فراهم مي شود و همه به صورت مجازي مي توانند در اين نمايشگاه حضور داشته باشند.

 وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي در سال گذشته گفت: خوشبختانه استان كرمانشاه در سال گذشته نمايشگاه خوبي برگزار كرد و به نتايج خوبي هم دست يافت كه اميدواريم نمايشگاه امسال هم دستاوردهاي خوبي براي استان داشته باشد و باعث رشد علم و پژوهش در كرمانشاه شود.

وي بيان داشت: در برگزاري پژوهش سال گذشته علاوه بر حضور مخاطبين عام، مخاطبين خاص هم حضور داشتند كه اميدواريم در نمايشگاه امسال شاهد حضور تمامي گروه ها و اقشار به صورت مجازي باشيم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري با اشاره به فوايد برگزاري مراسمات به صورت مجازي ادامه داد: برگزاري اين گونه مراسم ها منجر به كاهش هزينه ها خواهد شد و بايد به سمتي حركت كنيم كه برنامه هاي مجازي مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار گيرد.

وي تصريح كرد: در سال هاي گذشته كه تعطيلي مدارس را ناشي از برودت هوا و برف داشتيم ادامه تدريس ممكن نبود و درس و تحصيل عملاً تعطيل مي شد اما با تجربه امسال در برگزاري كلاس هاي مدارس و دانشگاهيان به صورت آنلاين و مجازي چنانچه در سال هاي آينده تعطيلي اين گونه مراكز آموزشي را داشته باشيم ديگر دانش آموزان و دانشجويان با تعطيلي به علت سرما و يخبندان از تحصيل محروم نخواهند شد و امكان تدريس به صورت مجازي فراهم مي باشد.

 كریمی خاطرنشان كرد: شکل گیری اکوسیستم و نظام دانایی در ایران الزامی است، لذا اگر جامعه ای آگاه و دانا باشد و فرهنگ و گفتمان آن بر پایه دانایی و عقلانیت استوار باشد، از دل این جامعه تصمیمات دانایی محور بیشتری به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: برای اینکه این دانایی و گفتمان شکل بگیرد، یقینا محوریت با دانشگاه ها و مراکز و مجامع علمی خواهد بود و در جهت اینکه این مراکز بتوانند در پیشبرد این پروسه موفق باشند، نیازمند این هستیم که پژوهش در اولویت تصمیمات ما باشد و هر تصمیمی که گرفته می شود، حول محور عقلانیت براساس علم و تجربه باشد تا ضریب آزمون و خطا را در تصمیمات خود پائین بیاوریم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري گفت: خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب  اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام گرفته و در سال های اخیر هم در استان کرمانشاه می بینیم با محوریت خوب دانشگاه های استان پژوهش های خوبی صورت گرفته، اما یک حلقه مفقوده دارد و آن کاربردی شدن این پژوهش ها است.

كريمي در پايان با بيان اينكه رشد و توسعه پژوهش منجر به دانايي و خلاقيت در جامعه مي شود، از رسانه ها به ويژه صداوسيما خواست كه با انتشار اخبار و آگاهي دادن به جامعه، مردم را هر چه بيشتر در جريان  برگزاري اين نمايشگاه قرار دهند تا زمينه مناسبي براي بازديد همه در اين نمايشگاه به صورت مجازي فراهم شود.



اوقات شرعی
آب و هوا