+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در شورای برنامه ریزی استان:

میراث فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود نباید متکی به بودجه‌های دولتی باشد/ بسترهای لازم برای فعال کردن بازارچه تیله کوه در حال آماده سازی است/ اجرای پروژه سرزمین اقتصاد دیجیتال در حال پیگیری است


استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر خواهان یک پیشرفت و تحول پایدار در حوزه گردشگری استان هستیم باید به سمت خوداتکایی و خودکفایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی غروب روز سه شنبه یک اسفندماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: مرز تیله کوه یکی از بازارچه های قدیمی استان است که طی این مدت تلاش ها و رایزنی‌های بسیار گسترده‌ای برای بازگشایی آن انجام داده ایم.

 وی افزود: در نشست شورای برنامه ریزی استان اعتبار مناسبی برای تکمیل زیرساخت های این بازارچه اختصاص یافت که با کمک آن بسترهای لازم برای فعال کردن این بازارچه فراهم می‌شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برنامه‌های میراث فرهنگی برای ایام نوروز پرداخت و گفت: میراث فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود نباید متکی به بودجه‌های دولتی باشد.

 وی تاکید کرد: اگر خواهان یک پیشرفت و تحول پایدار در حوزه گردشگری استان هستیم باید به سمت خوداتکایی و خودکفایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گام برداریم.

 صحرایی گفت: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی، میراث فرهنگی موظف است در زمینه خوداتکایی یک برنامه اقدام در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین و آن را اجرایی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اجرای پروژه سرزمین اقتصاد دیجیتال را یکی از اولویت های مهم استان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاران توانمندی برای مشارکت در پروژه اعلام آمادگی کرده اند ولی در گام اول باید مقدمات اجرایی این طرح عظیم هر چه سریع تر انجام شود.

 در این نشست طرح جامع مهندسی فرهنگی در استان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین گزارش اعتبار عملکرد کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۲ و گزارش اجرای مفاد ماده ۵۳ قانون الحاق جهت تعیین میزان منابع اعتباری مصوب هزینه‌ای و عمرانی سال جاری ارائه شد.

در ادامه طرح تهیه و تدوین نقشه راه در خصوص احداث سرزمین اقتصاد دیجیتال در استان بررسی و نقشه راه اجرای این پروژه ارایه شد.

 همچنین گزارشی از عملکرد اردوهای راهیان نور در استان ارائه گردید.

همچنین از سوی شورای برنامه ریزی استان مهلت یک هفته‌ای به تعدادی از دستگاه ها برای تبادل موافقت نامه کمک های فنی و اعتباری داده شد.



اوقات شرعی
آب و هوا