+ 0 -
ADA

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

مشارکت ۳۹.۵ درصدی کرمانشاهی ها در انتخابات ۱۱ اسفند/ شکایت مستندی از سوی نامزدهای معترض ارائه نشد/ تشکیل ۲۵ پرونده قضایی برای متخلفان روز انتخابات


رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، ۳۹.۴۷ درصد مردم استان کرمانشاه در انتخابات اخیر شرکت کردند که یک مشارکت خوب بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ علی شعبانی روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: ملت شریف ایران علی رغم تبلیغات وسیع و دلسرد کننده دشمنان و شبه تحریم های برخی جریان های سیاسی، یک حضور گسترده در پای صندوق‌های رای داشتند.

وی یادآور شد: دو سوم از کرسی های مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند و امیدواریم مردم در این مرحله هم مشارکت گسترده ای داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: طبق قانون همه داوطلبان حق اعتراض و شکایت دارند و در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم نزدیک به ۲۰ داوطلب شکایت‌ خود را ارائه کرده اند که در نشست های مشترک هیات اجرایی و نظارت به همه آن‌ها رسیدگی شد و این شکایت ها به دلیل عدم برخورداری از مستندات لازم، رد شدند.

وی یادآور شد: مسیر قانونی برای پیگیری داوطلبان در شورای نگهبان فراهم است و تعدادی از افراد هم در حال پیگیری شکایت خویش هستند.

شعبانی با تاکید بر قانون محوری ستاد انتخابات استان گفت: اگر شورای نگهبان تصمیمی را اتخاذ کند ما بر اساس قانون به آن عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مردم هستند که انتخاب می‌کنند و آن ها مشخص می‌کنند که چه کسانی به مجلس بروند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین از تشکیل پرونده برای متخلفین روز انتخابات خبر داد و گفت: با هدف تامین سلامت و امنیت انتخابات، پس از بررسی مستندات برای برهم‌زنندگان نظم انتخابات و متخلفان از قانون، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری قانونی است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نامزدهای محترم در یک فضای تبلیغاتی بسیار خوب به فعالیت پرداختند و علما و بزرگان ما در این انتخابات به عنوان‌ یک الگوی برتر ظاهر شد.



اوقات شرعی
آب و هوا