+ 0 -
ADA

مدیرکل دفتر امور اجتماعي استانداري در گفتگو با شبکه زاگرس:

شهروندان و دولت در برابر یکدیگر حقوق متقابل دارند


مدیرکل دفتر امور اجتماعي استانداري در گفتگو با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی گفت : هم شهروندان در برابر حکومت و دولت حقوقي دارند و هم دولت در برابر شهروندان دارای حق است.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري گفت: هركس ساکن شهر است شهروند محسوب نمي شود بلكه شهروند مجموعه ای از آگاهی های حقوقی فردی و اجتماعی می باشد. شهروند به کسی گفته می شود که قوانین و مقررات کشور را رعایت نماید اگر غیر از این باشد شهروند به حساب نمی آید.
 دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ۹ ماده ای در یک دوره زمانی چهل روزه بیش از ۹۰ دستگاه دولتی و خدمات رسان مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته اند؛ افزود: گزارش این پايش ها به وزارت  کشور، استاندار کرمانشاه، وزارتخانه‌های زيربط و  همچنین برای مدیران دستگاه‌های استانی مورد ارزیابی براي اصلاح فرآیندها و خدمات رسانی بهتر به مردم و رضایتمندی آنها، ارائه خواهد شد.
 گودرزي با تاكيد بر التزام  همه دستگاههابه اجراي منشور حقوق شهروندي گفت: منشور حقوق شهروندی که توسط ریاست محترم جمهور که بر اساس اصل ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی مسئول اجرا و حراست از قانون است؛ ابلاغ گردید. بر این اساس دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان عمومی و حتی  مردم باید خود را با ملزم به رعایت آن بدانند. این منشور که از ۱۲۰ ماده تشکیل شده است تمامی حقوق اقشار مختلف جامعه را در بر دارد و به نوعی جزء اسناد بالادستی است که باید بارها آن را خواند.
گودرزي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: شهروندی یک سری ویژگی های خاص است و شهروند كسي است كه از حقوق فردی و جمعی خود آگاهی دارد و همچنين با قانون اساسی و سایر قوانین آشنایی دارد و از  طریق این قوانین مطالبه‌گری مي كند و در مقابل حقوق دیگران احساس مسئولیت می کند.



اوقات شرعی
آب و هوا