+ 0 -
ADA

دیدار رئیس ستاد اربعین صدا و سیما با استاندار کرمانشاه؛

دکتر صحرایی: رسانه ملی مرز بین المللی خسروی را به شایستگی معرفی کند


استاندار کرمانشاه در دیدار جمعی از مدیران صدا و سیمای کشور و استان امکان تردد ۲۴ ساعته، بدون وقفه و زیرساخت‌های بسیار خوب را از مزیت های مرز بین المللی خسروی دانست و ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی به تکلیف خود در معرفی شایسته این مرز قدیمی و راهنمایی مناسب زائران اربعین حسینی بخوبی اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ جواد شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین صدا و سیما، مدیرکل صدا و سیمای استان و جمعی از مدیران صدا و سیمای کشور و استان با دکتر صحرایی، استاندار کرمانشاه دیدار و گزارشی از برنامه ها و اقدامات رسانه ملی برای پوشش آیین اربعین حسینی در مسیر مرز بین المللی خسروی ارائه کردند.

استاندار کرمانشاه در این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه و کم نظیر مرز بین المللی خسروی گفت: کرمانشاه معروف به دروازه کربلا و مرز خسروی قدیمی‌ترین مسیر عتبات عالیات است که از نظر قدمت تاریخی و فرهنگی جایگاه ارزشمندی دارد و نیازمند توجه بیشتر است.

استاندار کرمانشاه افزود: شاید برای بسیاری از زائران اربعین حسینی تکرار سفر میسر نشود اما تردد از مرز بین‌المللی خسروی به واسطه دسترسی راحت‌تر به همه قبور مطهر ائمه(ع) امکان زیارت کاظمین و سامرا را هم به راحتی در مسیر رفت یا برگشت فراهم می‌کند.

دکتر صحرایی امکان تردد ۲۴ ساعته، بدون وقفه و زیرساخت‌های بسیار خوب را از مزیت های مرز بین المللی خسروی دانست و ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی به تکلیف خود در معرفی شایسته و راهنمایی مناسب زائران اربعین حسینی بخوبی اقدام کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به توافقات قبلی خود با رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: با توجه به همسایگی استان کرمانشاه با بخش کردی و عربی کشور عراق این امکان و انتظار وجود دارد که در راستای تقویت همبستگی و نزدیکی مردمان این مناطق، رادیوی کردی راه اندازی و اقدام لازم برای ساخت سریال در زمینه دغدغه‌های مشترک مردم این حوزه انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه اربعین را محدود به یک برهه زمانی کوتاه ندانست و گفت: اربعین حسینی یک رویداد جاری و دارای جلوه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که ظهور این ابعاد و همبستگی با مظلومان جهان از جمله مردم غزه در راهپیمایی امسال روشن تر خواهد بود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا