+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

دولت در پرداخت و تخصيص اعتبارات به مناطق زلزله زده انقلابي عمل كرد

استاندار كرمانشاه گفت: جا دارد از اقدام انقلابي دولت در تصويب، تخصيص و ابلاغ سريع اعتبارات به مناطق زلزله زده استان كه كمتر از 36 ساعت رخ داد، تقدير و تشكر كنيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد هماهنگي مديريت بحران استان كه با حضور دكتر نوبخت معاون رئيس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: جا دارد از اقدام انقلابي دولت در تصويب، تخصيص و ابلاغ سريع اعتبارات به مناطق زلزله زده استان كه كمتر از 36 ساعت رخ داد، تقدير و تشكر كنيم و اين اقدام مصداق تحقق فرمايش مقام معظم رهبري در راستاي بكارگيري سرعت عمل در حل مشكلات مربوط به مردم زلزله زده مي باشد.

وي اظهار داشت: از دكتر نوبخت درخواست داريم كه يك متمم را براي اعطاي تسهيلات بيشتر به زلزله زدگان استان را در هئيت دولت به تصويب برسانند زيرا در حال حاضر به واحدهاي تعميراتي مبلغ 12 ميليون تومان پرداخت مي شود كه مشكل بعضي از واحدها با اين رقم حل نمي شود لذا درخواست داريم اين مبلغ تا 25 ميليون تومان افزايش پيدا كند.

استاندار كرمانشاه همچنين با اشاره به مشكلات مستاجرين در منطقه زلزله زده گفت: مظلوم ترين قشر در مناطق زلزله زده مستاجرين هستند كه به نوعي بلاتكيلف هستند كه تعداد اين افراد در اين مناطق حدود 3 هزار نفر مي باشد لذا درخواست داريم كه به آنها نيز همانند مالكين تسهيلات پرداخت شود تا بتوانند به نوعي مشكلات خود را حل كنند.

وي همچنين خواستار اختصاص وام قرض الحسنه به مبلغ حداقل 5 ميليون تومان به صاحبين خودروهاي حادثه ديده در مناطق زلزله زده شد.

مهندس بازوند از لزوم تخصيص اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون تومان براي احداث حمام بهداشتي در برخي از روستاها و عمده شهرهاي حادثه ديده اشاره كرد و گفت: از كمك هاي مردمي تقدير و تشكر داريم كه واقعاً خوب كمك كردند اما با توجه به اينكه كمك هاي مردمي در حال كم شدن است لذا از هئيت محترم دولت انتظار داريم كه با تخصيص 2 و نيم ميليازد تومان جهت احداث حمام بهداشتي در مناطق زلزله زده كه به نوعي مشكل مردم اين مناطق مي باشد، موافقت كنند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه كمك هاي بلاعوض براي مناطق زلزله زده استان تخصيص يافته اما هنوز نقدينگي آنها ارسال نشده لذا از دكتر نوبخت مي خواهيم كه اين موضوع هم مورد پيگيري قرار دهند.

وي با انتقاد از عملكرد بعضي از بيمه ها به ويژه بيمه آرمان و البرز گفت: اين بيمه ها با وجود اينكه پول خود را گرفته اند اما پس از گذشت 73 روز از وقوع زلزله هنوز به تعهدات خود عمل نكرده اند و واقعاً از اين بيمه ها دلگير هستيم چرا كه به موقع و در فرصت مناسب به فكر حل مشكلات مردم اين مناطق نبوده ند.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به اجراي طرح راه آهن در كرمانشاه گفت: انشاءا.. موضوع راه آهن كرمانشاه بزودي تحقق پيدا خواهد كرد و يكي از آرزوهاي ديرينه اين مردم محقق خواهد شد.

مهندس بازوند به لزوم تسريع در اجراي قطار شهري كرمانشاه اشاره كرد و گفت: براي افتتاح فاز اول اين طرح در پايان دولت دوم دولت دكتر روحاني به اعتباري بيش از 250 ميليارد تومان نياز است كه ما قول مي دهيم اگر هئيت دولت اين اعتبار را به استان بدهد استان در قبال تعهدات خود جهت افتتاح آن در سه سال آينده اقدام كند.

وي همچنين با اشاره به ظرفيت رودخانه قره سو در كرمانشاه براي توسعه گردشگري بيان داشت: اين رودخانه يكي از ظرفيت هاي مهم در حوزه گردشگري است كه متاسفانه 19 لوله فاضلاب وارد آن مي شود لذا براي اجراي اين طرح به يك طرح مناسب گردشگري به 90 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار حل و فصل مشكل پالايشگاه آناهيتا و اتخاذ تصميمات لازم براي بازگشايي مرز خسروي از سوي دولت شد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا