+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه در برنامه زنده تلويزيوني

در موج سوم كرونا از مردم تقاضا داريم همراهي بيشتري در رعايت توصيه هاي بهداشتي داشته باشند/ تمامي ظرفيت هاي پيش بيني شده براي بستري در حال پر شدن است


استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از هزار تخت پیش‌بینی شده برای بیماران کرونایی تاکنون حدود ۸۵۰ تخت اشغال شده است، گفت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و آمار مبتلایان صعودی باشد مجبوریم بیمارستان‌های صحرایی را دایر کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند یکشنبه شب در گفت و گوی زنده با مردم استان در برنامه استودیو سلامت شبکه زاگرس وضعیت کرمانشاه را قرمز پرخطر دانست و افزود: بیمارستان های صحرایی امکانات بیمارستان معمولی را ندارند و در عین حال به امکانات و تجهیزاتی نیاز دارند که برای ما هزینه سنگینی به بار می آورد.

۶ شهرستانی که از روز دوشنبه تعطیل است

وی با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: با توجه به اینکه استان در وضعیت قرمز پرخطر است به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته ای استان را دادیم.

بازوند ادامه داد: هفت شهرستان کرمانشاه جزء ۴۳ شهرستانی است که در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارند و براساس آخرین تصمیمات و به جز مرکز استان، ۶ شهرستان پاوه، جوانرود، اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از فردا دوشنبه به مدت یک هفته تعطیل است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ۱۰ روز گذشته در کرمانشاه را ۴۲ درصد و پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: راه علاج و درمان کرونا در بیمارستان ها نیست و به رفتار ما و رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد و اگر میانگین رعایت این پروتکل ها را به ۷۰ درصد برسانیم بسیاری از شهرستان‌های ما به وضعیت سفید و نارنجی بر می‌گردند.

وی افزود: ما باید یکی ۲ سال با ویروس کرونا زندگی کنیم و نمی‌توانیم برای مدت طولانی کشور یا برخی از استان ها را تعطیل کنیم کما اینکه بسیاری از کشورهای جهان که به سمت تعطیلی و حکومت نظامی هم پیش رفتند ، مدت زیادی دوام نیاوردند و این تعطیلی ها هم در کرمانشاه فقط برای خروج از حالت قرمز پرخطر است.

بازوند در پایان گفت: مردم کرمانشاه در پیک اول و دوم خوش درخشیدند اما در پیک سوم وضعیت ما بحرانی است و از همه مردم می‌خواهیم پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هرچه زودتر از وضعیت قرمز خارج شویم و کسب و کارها هم به روال عادی خود برگردند.

گفتني است ستاد استاني مديريت و مبارزه با كرونا 22 محدوديت و ممنوعيت جديد كرونايي را از امروز در تمامي شهرستانها اعمال كرد كه به شرح زير است:

محدودیت ها و‌ممنوعیت های جدید به شرح ذیل اعلام و صنوف زیر در کلیه شهرستانها تعطیل است؛

 

۱- فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی

۲- مراکز قنادی و شیرینی پزی، شیرینی فروشی، آبمیوه و بستنی

۳- مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری ( اغذیه فروشی ها، آش، حلیم و مشابه)

۴- نمایشگاه های تخصصی و عمومی

۵- دانشگاه، مدارس، کلیه آموزشگاه ها، زبانسراها و‌ حوزه های علمیه

۶- کتابخانه ها

۷- استخرهای سرپوشیده

۸- سینما و‌تئاتر و مراکز مشابه

۹- موزه ها

۱۰- تالارهای پذیرایی

۱۱- آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی

۱۲- باشگاه های ورزشی در رشته های پربرخورد ( کشتی، کاراته، جودو و ...)

۱۳- کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها

۱۴- شهربازی و باغ پرندگان

۱۵- باشگاه های بدنسازی و مراکز تفریحی آبی

۱۶- نماز جمعه و فعالیت هیات های و‌تکایای مذهبی

۱۷- بازارهای خودرو

۱۸- بازار املاک

۱۹- بازار زرگران

۲۰- آرامستانها و‌مجالس عزاداری

۲۱- مساجد و مصلی ها

۲۲- ممنوعیت برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها

 

🔻همچنین شهرستانهای اسلام آباد غرب، گیلانغرب، هرسین، جوانرود، پاوه و سرپل ذهاب به عنوان شهرستانهای قرمز و ‌پرخطر از روز دوشنبه( ۵ آبان) به مدت یک هفته بر اساس مصوبه ستاد کرونا تعطیل است ( ادارات، بازار و سایر صنوف غیر از دستگاه های اجرایی خدمات رسان کاملا تعطیل است)

 

 

ساعات کاری ادارات در بقیه شهرستانها از ساعت ۸ الی۱۲ اعلام می شود.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا