+ 0 -
ADA

استانداركرمانشاه:

در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است

استاندار كرمانشاه گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است که در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به ویژه برای نسل جدید است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که صبح امروز شنبه با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و تعاون و دکتر نجفی مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت:در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است که در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به ویژه برای نسل جدید است.

 وي بيان داشت: علی رغم این خدمات ماندگار هنوز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش جمعیت روستانشینان هستیم.

وي گفت: دلیل اصلی این مهاجرت ها به موضوع اشتغال بازمی گردد زیرا تنها با گازرسانی، برق رسانی و آب رسانی و ایجاد زیرساخت های مخابراتی، نمی توان روستاییان را در روستاها نگه داشت.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: با نگاه ویژه دولت و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به توسعه پایدار روستایی اختصاص یافته است.

مهندس بازوند تصريح كرد: در مجموع  1150 میلیارد تومان از این تسهیلات سهم استان کرمانشاه است که این اعتبارات باید طی چند ماه آینده جذب شوند.

وي گفت: جذب این اعتبارات و تسهیلات به راحتی میسر نخواهد بود و نیازمند یک برنامه ریزی و اجماع و همگرایی ویژه میان فرمانداران و دستگاه های مختلف دارد.

وي افزود: باید دقت کنیم این تسهیلات به درستی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار مصرف شود و از به انحراف کشیده شدن آن اجتناب کنیم.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: درون زا بودن و برونگرا بودن یکی از ویژگی های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که ایجاد توسعه پایدار در روستاها در همین راستا است.

وي گفت: دکتر جهانگیری در نشست ستاد بحران در سرپل ذهاب مبلغ 600 میلیارد تومان به مناطق زلزله زده اختصاص دادند که کمک بسیار بزرگی به حوزه کشاورزی و صنعت در بخش روستایی این مناطق است لذا در این زمینه تقاضا داریم که این مبلغ به صورت جداگانه و قابل پرداخت از طریق بانک های مختلف ابلاغ شود تا کارآفرینان این حوزه بتوانند با سهولت بیشتری از آن بهره بگیرند.

وي افزود: در حوزه صنعت یک کانکس و یک کانتینر به ارزش 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی شرکت شهرک های صنعتی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده در مناطق زلزله زده قرار گرفته است.



اوقات شرعی
آب و هوا