+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

خدمات دولت در حوزه اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه تحول در مسائل اجتماعی از خانواده آغاز می شود تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید با تمرکز بر آسیب های اجتماعی، روندی مطلوب شکل گرفته که توقف رشد طلاق در استان کرمانشاه نمونه آن است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در کمیسیون بانوان و خانواده استان کرمانشاه اظهار داشت: با تدوین منظومه ای منسجم در مورد آسیب های اجتماعی، می توان خانواده ها و والدین را در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی توانمند کرد.

وي بيان داشت: در این دولت کار در مسائل اجتماعی جدی تر دنبال شد و با شکل گیری اتفاقات مثبت، شاهد مشارکت و حضور نهادهای قضائی، اجتماعی و سازمان بهزیستی در مسائل اجتماعی بوده ایم. در همین زمان ،حوزه اجتماعی وزارت کشور یکی از فعال ترین بخشها شده است. در عرصه قانون گذاری نیز شاهد هدفمندی و پرداخت به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه بودیم. اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه روند افزایشی طلاق متوقف شده است.در ازدواج نیز رشد برجسته در کشور داشته و در پیشگیری و کنترل اعتیاد نیز بر اساس برنامه جلو رفته است.

الهي تبار افزود:موتور محرکه هر اقدامی، باور داشتن به کار و برنامه و آغاز حرکت است. اگر ایده ها به دست مراجع اثرگذار رسانده شود خود بخود اعتبار و بودجه نیز برای آن می آید. هنر مدیران برانیگختن حساسیت مراجع تصمیم گیر  به حوزه مسئولیت اش است.

وي گفت: در طرح های اجتماعی، محور قرار گرفتن خانواده ها ضروری است چرا که خانواده بنیادی ترین نهاد اجتماعی و اثرگذارترین عامل در تغییر رفتارهاست.

گفتنی است در جلسه کمیسیون بانوان و خانواده استان 5 طرح از محل اعتبارات هزینه ای بودجه سال 97 بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در ایران به تصویب رسید.



اوقات شرعی
آب و هوا