+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

جوانان توان یاب کرمانشاهی افتخار ایران هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل معلولین جامعه افزود: جوانان توان یاب ورزشکار این استان امروز برای کشور در دنیا افتخار آفرینی می کنند و لبخند بر چهره مردم می نشانند که نمونه آن درخشش و مدال آوری ورزشکاران معلول استان کرمانشاه در مسابقات پارالمپیک بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در مراسم روز جهانی معلولین که در بهزیستی کرمانشاه برگزار شد عملکرد استان را پیشگیری از بروز معلولیت های ژنتیکی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با انجام غربالگری ژنتیکی برای زوج ها از تولد 89 فرزند معلول در استان جلوگیری شد که با تعمیم این عدد به کل کشور می توان اثر این برنامه را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر برای کاهش معلولیت های ناشی از حوادث و تصادفات نیز اقدامات موثری صورت گرفته، افزود: با تدبیر دولت طرح جامع سلامت در دستور کار قرار گرفته و تمامی موارد تهدید کننده سلامت متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه در آن احصا شده که اجرای آن می تواند بیماری های منجر به معلولیت را کنترل کند. 

الهی تبار همچنین گفت: دولت با تعمیم نهادهای اجتماعی و مدنی و تقویت سازمانهای امدادی و خدماتی تلاش دارد بهترین خدمات را به کسانی که علیرغم معلولیت با اعتماد به نفس در جامعه فعالیت می کنند، ارائه دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه ارائه مسکن و افزایش سه تا چهار برابری مستمری معلولان را از جمله خدمات دولت دانست و گفت: مناسب سازی ساختمانهای اداری نیز به تدریج به یک فرهنگ بدل شده اگر چه با شرایط مطلوب و مناسب هنوز فاصله وجود دارد.

الهی تبار در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زلزله سال گذشته استان تصریح کرد: بنا بر اظهار نظر جمعی از کارشناسان و صاحب نظران یکی از کشورهای پیشرفته، زلزله کرمانشاه در حوزه امداد، نجات و بازسازی رکورد برزگی به ثبت رسانید که درخواست مستند سازی این اقدامات برای تبدیل شدن به الگوی مطالعاتی موفق در دنیا شده است.



اوقات شرعی
آب و هوا