+ 0 -
ADA



جزییات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه اعلام شد


رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه جزییات دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ علی شعبانی روز یکشنبه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، توضیح داد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه، از مجموع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجدان شرایط رای دادن، ۶۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که آرای صحیح ماخوذه ۶۷۱ هزار و ۶۳۲ نفر و آرای باطله ۱۶ هزار و ۹۰۲ رای بوده است.

وی میزان مشارکت در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را ۴۲.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در دور دوم تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۱۴ نفر در استان بیشتر از دور نخست شرکت کننده وجود داشت.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: در مجموع از میزان آرای ماخوذه، آقای پزشکیان در استان کرمانشاه موفق به کسب ۴۷۷ هزار و ۷۶۲ رای و آقای جلیلی ۱۹۳ هزار و ۸۷۰ رای شدند.

وی در مورد آمار تعداد شرکت کنندگان در شهرستان ها نیز یادآور شد: در شهرستان سنقر ۴۱ هزار ۵۱۳ نفر در دور دوم شرکت کردند که میزان مشارکت ۵۳.۶۸ درصد بود که شاهد یک رشد ۱۳ درصدی در مقایسه با دور اول بودیم که آقای پزشکیان ۲۷ هزار و ۲۴۰ رای و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۶۰۹ رای را کسب کردند.

شعبانی افزود: در شهرستان کنگاور ۳۱ هزار و ۹۹۰ رای اخذ شد که میزان مشارکت ۴۶.۳۰ درصد بود که ۱۲ درصد رشد میزان مشارکت داشتیم که آقای پزشکیان ۱۸ هزار و ۶۱ رای و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۲۷۰ رای را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در شهرستان صحنه ۲۸ هزار و ۳۳۴ رای اخذ شد که میزان مشارکت ۴۳.۷۹ درصد بود که حدود ۱۳ درصد افزایش مشارکت وجود داشت و آقای پزشکیان توانست ۱۵ هزار و ۳۵۸ رای و آقای جلیلی نیز ۱۲ هزار و ۴۵۶ رای را به خود اختصاص داد.

شعبانی اضافه کرد: در شهرستان پاوه نیز ۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر مشارکت داشتند که میزان مشارکت ۳۴.۴۶ درصد است که شاهد هفت درصد رشد مشارکت در مقایسه با دور نخست بودیم که در مجموع آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۷۰ رای و آقای جلیلی سه هزار و ۲۰۳ رای را کسب کردند.

شعبانی بیان داشت:در کرمانشاه نیز با مشارکت 39.48 درصدی میزان 345 هزار و 138 رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد 10 درصدی داشته و به تفکیک آقای مسعود پزشکیان 234 هزار و 98 رأی و 69.39 درصد آراء و آقای سعید جلیلی 103 هزار و 122 رأی و 30.60 درصد کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در شهرستان جوانرود ۱۶ هزار و ۲۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۲۷.۹۲ درصد با رشد هفت درصد بود که آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۸۹۵ رای و آقای جلیلی هزار و ۶۵۳ رای را به دست آوردند.

وی افزود: در شهرستان روانسر ۱۱ هزار و ۹۴۶ نفر شرکت کردند که میزان مشارکت ۳۰.۸۱ با رشد هشت درصد نسبت به دور قبل بود که آقای پزشکیان ۹ هزار و ۵۹۲ رای و آقای جلیلی هزار و ۶۵۳ رای را کسب کردند.

شهرستان گیلان غرب با ۶۴ درصد بیشترین میزان مشارکت در دور دوم انتخابات

وی گفت: در شهرستان گیلانغرب هم مردم با مشارکت 64.08 رصدی میزان 34 هزار و 433 رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد 14 درصدی داشته که به تفکیک آقای مسعود پزشکیان 27 هزار و 114 رأی و 79.70 درصد آراء و آقای سعید جلیلی 6 هزار و 903 رأی و 20.29 درصد کسب کردند.

شعبانی یادآور شد: در شهرستان ثلاث باباجانی نیز ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۳۸.۶۸ که حدود ۱۲ درصد رشد مشارکت داشتیم و آقای پزشکیان ۹ هزار و ۳۵۹ رای و آقای جلیلی هزار و ۵۰۶ را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار کرد: در شهرستان اسلام آباد غرب ۵۸ هزار و ۳۵۴ رای اخذ شد که میزان مشارکت ۴۵.۵ درصد و رشد مشارکت ۱۲ درصد بود که آقای پزشکیان موفق به کسب ۴۳ هزار و ۷۱۱ رای و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۴۷۱ رای شدند.

شعبانی ادامه داد: در شهرستان دالاهو نیز ۱۴ هزار و ۲۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که ۴۲.۴۹ درصد مشارکت داشتند و میزان رشد مشارکت در مقایسه با دور نخست ۱۵ درصد بود و آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۲۷ رای و آقای جلیلی هزار و ۶۸۱ رای را بدست آوردند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا