+ 0 -
ADA



ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در کرمانشاه آغاز شد


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در این استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ حمید خسروی روز دوشنبه افزود: در این طرح تمام ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با پیگیری معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی برای ترغیب داوطلبان اجتماعی، گروه‌ها و نهادهای مردمی برای شرکت در طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی به اجرا درآمده است، گفت: شیوه‌نامه ابتدایی طرح نهضت مشارکت اجتماعی دی‌ماه پارسال‌ به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، طرح نهضت اجتماعی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت مردمی و داوطلبان، شناسایی مسائل اجتماعی و راه حل‌ها، تقویت زمینه مشارکت و نشاط اجتماعی، تقویت توانمندی‌های تشکل‌های مردمی، تجمیع استعدادها و ظرفیت‌های مردمی، فراهم‌سازی جریان هم‌افزایی اجتماعی، شناخت آسیب‌های شکل گرفته در مناطق مختلف استان، نجات آسیب‌دیدگان اجتماعی، استفاده از تجربیات موفق و ایجاد شبکه گسترده مردمی اجرا می‌شود.

به گفته وی، در گام نخست متقاضیان، گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و گروهای جهادی با هدف هم‌افزایی و تقویت تعاملات دولت و نهای مردمی می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام در این طرح تا پایان فروردین ماه از طریق لینک https://formafzar.com/form/upemc یا ارسال عدد ۹ به سر شناسه ۳۰۰۰۱۱۵۲ اقدام کنند.

خسروی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌ها، پالایش و رتبه بندی تشکل‌ها از دیگر اهدافاجرای این طرح است و پس از مرحله پالایش گروه‌های برتر در قالب همیاران اجتماعی در جلسات استانی و شهرستان شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شناسایی مسائل و مشکلات اجتماعی استان و شهرستان توسط گروه‌های مردمی و ارائه راه حل و پیشنهاد اجرایی برای مسایل اجتماعی استان از مهمترین برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در این طرح نظام مسایل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تدوین می‌شود .

به گفته وی، برای ثبت‌نام در این طرح تشکل‌ها وگروه‌های مردمی زیرمجموعه سازمانهای مختلف از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، وزارت کشور و فرمانداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سایر ادارات می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا