+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تسهیلات ساخت و ساز به معلولان ناشی از زلزله پرداخت می شود

استاندار کرمانشاه از اعطای 20 میلیون تومان وام بلاعوض به 23 معلول ضایعه نخاعی زلزله کرمانشاه با همکاری بهزیستی برای اتمام ساخت و ساز خانه های نیمه کاره، خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم دیدار با معلولان ضایعه نخاعی زلزله اخیر استان که در محل آمفی تئاتر هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه داریم مسکن همه آسیب دیدگان از زلزله را درست کنیم و از نو بسازیم و نسبت به مددجویان و معلولان وظیفه مضاعف تری برعهده داریم.

وی ادامه داد: از این میزان 10 میلیون تومان بلاعوض از سوی بهزیستی و 10 میلیون تومان دیگر از سوی استانداری به معلولان ضایعه نخاعی زلزله استان که ساخت منازل آنان به دلیل گرانی مصالح نیمه کاره مانده و خواهان کمک بیشتر هستند، اعطا می شود.

بازوند ادامه داد: زلزله علاوه بر ویرانی، پیامدهای جسمانی و روحی و روانی متعددی به دنبال دارد و از مدیرکل بهزیستی استان تقاضا دارم تا لیست مشکلات افراد معلولی که خواهان امهال وام های مسکن هستند را مشخص کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اگر لیست این مشکلات احصا شود مشخص می شود که کدام یک از معلولان مسکن ساخته و به کمک جدید نیاز دارند.

وی ادامه داد: اگر واحدهایی وجود دارد که ساخته نشده لیست این موضوع هم به ما اعلام شود تا در حوزه مسکن کمک بیشتری انجام دهیم.

مهندس بازوند به رایزنی با وزیر بهداشت در روز گذشته در خصوص زلزله زدگان اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شد هفته آینده تیمی از سوی این وزارتخانه اعزام شود تا موضوع درمان این افراد به صورت ویژه در 2 بخش جسم و روان بررسی شود.

وی به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دی ماه به استان نیز اشاره کرد و گفت: اگر افرادی هستند که دارای خانه های تعمیری بوده و وام تعمیری دریافت کرده اند امهال وام ها به مدت دو سال پیگیر می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر موضوعات دیگری در بخش معلولان زلزله وجود دارد که در این جلسه مطرح نشده با کمال میل دنبال می کنیم و از هر مشکلی که از دست ما در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برآید دریغ نمی ورزیم.



اوقات شرعی
آب و هوا