+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تسهیلات اشتغالزایی به طرح های دامداری سنتی پرداخت نمی شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر حل مشکلات وام اشتغالزایی روستاییان و مناطق زلزله زده گفت: طرح های دامداری سنتی اشتغالی ایجاد نمی کند لذا نمی توانیم به این طرح ها وام بدهیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال استان كه در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد افزود: در یکی از روستاهای استان های همجوار 80 خانوار فقط با 40 راس دام تسهیلات دریافت کرده اند.

وي گفت: دستگاه هاي اجرایی بايد بر روند پرداخت تسهیلات نظارت دقیقی داشته باشند بطوريكه این تسهیلات پمپاژ پول بدون اشتغال نباشد.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به جابه جایی رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی اظهار داشت: زمانی در این بخش در کشور رتبه اول بوده ایم لذا ضروري است این وضعیت تجزیه و تحلیل شود.

وي داشتن برنامه مدون در خصوص ارتقا رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی را ضروری عنوان کرد.

710 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کرمانشاه جذب شد

همچنين در اين جلسه مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری تعاون کشور نيز  گفت: استان کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی رتبه هفتم کشوری و از نظر مبلغی نیز با 710 میلیارد ریال رتبه سوم کشور را دارد.

مهدی حسین نژاد افزود: در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان کرمانشاه چندین فاکتور خطرناک وجود دارد که ممکن است اثرات منفی در پایداری مشاغل ایجاد کند.

وي ادامه داد: در استان کرمانشاه سرانه شغل به ازای هر طرح 2 نفر تعریف شده است در حالی که در برخی از استان ها تا 15 نفر است و باید دقت داشت که هرچقدر کسب و کار کوچک باشد احتمال ماندگاری آن در دراز مدت پایین تر است.

وي بيان داشت: سرانه تسهلات به ازای هر طرح در استان کرمانشاه 600 میلیون ریال است در حالی که این سرانه در برخی از استان ها تایک میلیارد ریال برآورد شده است.

وي تاکید کرد: پایین بودن سرانه تسهیلات می تواند کیفیت پروژه را پایین بیاورد و در نتیجه منجر به عدم پایداری شود.

حسین نژاد همچنین متوسط سرانه تسهلات کشوری را390 میلیون ریال و این مبلغ را برای استان کرمانشاه 320 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری تعاون کشور در ادامه با اشاره به عملکرد هشت ساله این صندوق گفت: امسال قصد داریم تا سقف 10هزار میلیارد ریال برای پروژه های روستایی ضمانت داشته باشیم.

حسین نژاد اولویت ضمانت این صندوق را شرکت های تعاونی اعلام کرد و افزود: ترجیج می دهیم به شرکت های شخصی به دلیل احتمال بالای شکست پروژه ها ورود نداشته باشیم.

وي از برداشته شدن تمام محدویت های اشتغال روستایی و نیز صدور انواع ضمانت نامه خبر داد و بیان داشت: تمام ضمانت نامه های بانکی را با 50 درصد کارمزد کمتر صادر می کنيم.

 



اوقات شرعی
آب و هوا