+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در ستاد ازدواج دانشجویی:

ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه بسترساز یک جامعه جوان و پویا است/ ضرورت برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای ترویج ازدواج دانشجویی/ تاکید بر راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد جمعیت


استاندار کرمانشاه گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه همراه شوق به فرزندآوری، بسترساز شکل گیری یک جامعه جوان و پویا در استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی عصر روز چهارشنبه در نشست ستاد ازدواج دانشجویی استان که با حضور مدیران فرهنگی و دانشگاه های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: خانواده، جمعیت و جوانی جمعیت یک موضوع بسیار فراگیر و مهم است که ازدواج‌های دانشجویی هم بخشی مهمی از این حوزه محسوب می‌شود.

وی بر نقش قرارگاهی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تاکید کرد و گفت: این ستاد برای تقویت بنیان خانواده، افزایش ازداوج های دانشجویی و فرزندآوری، باید به برنامه ریزی منسجم و عملیاتی در این حوزه بپردازد، زیرا هرگونه بی توجهی به امر جوانی جمعیت ممکن است تهدیدات و آسیب‌های بسیار جدی برای آینده کشور و استان کرمانشاه در پی داشته باشد.

  مدیر ارشد استان افزود: در این حوزه باید با فرهنگ سازی مناسب و هدفمند و مداوم، نوع نگاه و سبک زندگی جامعه کرمانشاهی را در مسیر تقویت ازدواج و داشتن فرزند بیشتر، تقویت کنیم.

وی کاهش نرخ رشد جمعیت را محدود به دلایل اقتصادی ندانست و گفت: در برخی از جوامع با وجود تنگناهای اقتصادی و رفاهی، میزان ازدواج و فرزندآوری بسیار بیشتر است‌ و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به فرهنگ سازی مناسب توسط مجموعه‌هایی مانند صدا و سیما، جامعه دانشگاهی و حوزه های علمیه است؛ هرچند همزمان تقویت وضعیت اقتصادی هم یک ضرورت است.

صحرایی از ضرورت راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد جمعیت استان در اداره ورزش و جوانان طی روزهای آتی خبرداد و گفت: به کمک این اتاق می توان آخرین وضعیت جمعیتی استان، تعداد ازدواج‌ها و میزان فرزندآوری را به صورت روزانه رصد کرد و بر مبنای این اطلاعات به تحلیل و برنامه‌های ریزی مناسب پرداخت.

وی همچنین بر گسترش جشن های ازدواج دانشجویی تاکید کرد و گفت: باید یک برنامه و تقویم منظم سالیانه از طرف دستگاه های مرتبط برای برگزاری جشن‌های دانشجویی، روستایی و عشایری، کارگری و خانواده‌های تحت پوشش تدوین شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گسترش این سبک از ازدواج ساده و آگاهانه نیازمند فرهنگ سازی از سوی صدا و سیما است.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا