+ 0 -
ADA

مهندس بازوند در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی استان:

تخصیص پروژه های عمرانی استان به صورت صددرصدی صورت گرفته است

استاندار كرمانشاه گفت: تخصیص پروژه های عمرانی استان به صورت صددرصدی صورت گرفته است که در این زمینه از دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور سپاسگزاریم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی استان که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد؛ اظهار داشت:170میلیارد تومان اعتبار سفر رهبر معظم انقلاب تخصیص صددرصدی داشته است. این تخصیص به صورت اسناد دو ساله است که باید تلاش کنیم این تخصیص ها زودتر از زمان مشخص شده جذب شوند تا دستگاه ها بتوانند طرح ها و پروژه های خود را اجرا کنند.

وي با بيان اينكه 11شهرستان هم اکنون درگیر روند ساخت و سازهای پس از زلزله هستند، گفت: بیش از 8 هزار واحد شهری دچار آسیب شده اند که شهرداری ها باید تلاش کنند روند صدور پروانه ساخت شتاب بیشتری به خود بگیرد تا بتوانیم عملیات بازسازی واحدهای های آسیب دیده را هر هرچه سریعتر انجام دهیم.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: سازمان نظام مهندسی استان باید در زمینه نظارت بر روند ساخت و سازهای واحدهای زلزله زده کوشاتر باشد و در این زمینه کاستی هایی هست که باید جبران شود.

وي بيان داشت: سازمان نظام مهندسی استان های دیگر با هزینه کمتری حاضر به نظارت در روند ساخت و سازها بودند ولی به جهت حمایت از مهندسان کرمانشاهی این کار به نظام مهندسی کرمانشاه سپرده شد.

مهندس بازوند ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات و اسناد، منتظر ابلاغ و نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی نمانند و مدیران کل دستگاه ها پیگیر جذب بودجه خود باشند.

وي گفت: تخصیص و ابلاغ اعتبارات هزینه ای استان برای اولین بار در سال کذشته،به صورت  ۱۰۰درصدی بوده است.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: 8 هزار و 449 واحد مسکونی شهری باید در مناطق زلزله‌زده بسازیم لذا فرمانداران برای صدور پروانه ساخت با شهرداران تعامل داشته باشند و‌ پیگیری کنند

وي همچنين از مدیرکل راه و شهرسازی خواست كه تا جلسه بعدی شورای برنامه ریزی، مکانیابی و مختصات احداث بندرخشک در استان را ارائه کند.

مهندس بازوند بيان داشت: نمایندگان مردم در مجلس باید به ما کمک کنند که «اداره کل راه آهن کرمانشاه» تشکیل شود تا نیروی کار لازم برای این عرصه هم از جوانان کرمانشاهی تامین شود.

وي گفت: طی مذاکراتی که با معاون وزارت راه و‌شهرسازی داشته ایم، چنین عنو‌ان شد که اگر اعتبار کار را تامین کنیم، امکان تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی تا پایان سال ۹۸ وجود دارد.



اوقات شرعی
آب و هوا