+ 0 -
ADA



تاکید معاون استاندار بر تقویت هویت فرهنگی در استان کرمانشاه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با تاکید بر نقش آفرینی و مشارکت موثر تشکل ها و سازمانهای مردمی در رفع مشکلات اجتماعی اظهار کرد: می طلبد که با تقویت برخی باورها و کنار گذاری برخی رفتارها، هویت فرهنگی کرمانشاه تقویت شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار با حضور و بازدید از قرارگاه فرهنگی کربلا در جمع فعالان این مرکز افزود: شکل گیری کانون ها و تشکل های  مداخله گر در آسیب های اجتماعی اتفاق مبارکی است که باید استمرار پیدا کند.

وي بيان داشت: روز نخستی که در استان کرمانشاه مسئولیت گرفتم بر تهیه منشور فرهنگی تاکید کردم. تهیه این منشور مانع موازی کاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی می شود و هم افزایی و انسجام در تحقق برنامه ها را پدید می آورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه ادامه داد: مداخلات در مشکلات و آسیب های اجتماعی رشد آن را متوقف و کاهش می دهد این تجربه ای بود که در زلزله سرپل ذهاب بخوبی کسب شد در ایام زلزله، بیم بروز رفتارهای خطرناک و شیوع بیماری های واگیر دار می رفت اما با مداخله گری موثر و مشارکت مردم عملکرد موفقی به ثبت رسید.

وي تصريح كرد: مداخلات اجتماعی هر اندازه با محوریت خانواده ها باشد موفق تر خواهد بود و به یک معرفت عمومی تبدیل خواهد شد و کار تشکل های فرهنگی و اجتماعی به دلیل نفوذ در لایه های اجتماع موثر است لذا ضروروی است که تشکل های فرهنگی و اجتماعی در استان فراگیر شده و در شهرستان ها ورود پیدا کنند.

الهي تبار بيان داشت: دستاورد این مداخلات کاهش 8/5 درصدی نرخ طلاق و افزایش حدود 2 درصدی ازدواج در استان بوده است. این در حالی است که آمار ازدواج و طلاق در سالهای گذشته روندی عکس این را داشت. 

وي تاكيد كرد: راه برون رفت از آسیب های اجتماعی مشارکت همگانی است و تبدیل آن به معرفت عمومی است. مشارکت ها در این بخش نیاز به ساماندهی و هدایت گری دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه اظهار داشت: موضوع هویت فرهنگی در کرمانشاه جدیت دارد و مردم از اینکه کرمانشاهی هستند باید احساس افتخار کنند و این احساس باید تقویت شود لذا این نیاز به تقویت برخی باورها و کنار گذاشته شدن برخی رفتارها دارد که یکی از آنها بیان زیبایی های استان و انعکاس آن به خارج از استان است.

الهي تبار گفت: کرمانشاه رتبه نخستین استان اخلاقی کشور را دارد و در رشد جرائم خرد نیز علیرغم شرایط اقتصادی وضعیتی بسیار بهتر از استان های دیگر داشته است و می طلبد که از کرمانشاه جلوه ای مثبت به افکار عمومی ارائه شود و القائات منفی تغییر پیدا کند.

وي افزود: مدارس، مساجد، رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد می توانند در تحقق منشور عملیات فرهنگی استان کرمانشاه نقش آفرین باشند باید از این ظرفیت ها بخوبی استفاده شود.

وي در پايان سخنان خود بيان داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای راه در موضوع آسیب های اجتماعی ورود جدی داشت و با در اختیار قرار دادن حاصل سنجه های خود از سرمایه اجتماعی تصمیم گیران کلان کشور را حساس کرد و تصمیمات بسیار خوبی در این باره اتخاذ شد که نتیجه بخشی آن نیاز به زمان دارد هر چند که آثار آن هم اکنون نیز محسوس است.



اوقات شرعی
آب و هوا