+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

برقراری تعامل مناسب میان مدیران و رسانه‌ها به توسعه کرمانشاه کمک می‌کند / گذار از کشاورزی سنتی و معیشتی به صنعتی و اقتصادی یک ضرورت است


استاندار کرمانشاه گفت: انتقاد و گلایه‌های رسانه‌ها از سر دغدغه‌مندی و دلسوزی است و مدیران باید با برقراری یک تعامل مناسب با رسانه ها، اطلاعات لازم پیرامون کارهای انجام شده را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در نشست شورای گفتگوی دولت و خصوصی که با حضور مدیران و فعالان اقتصادی برگزار شد؛ اظهار داشت: بی گمان برقراری یک تعامل مناسب میان مدیران و رسانه ها به توسعه استان کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از عملکرد بانک ها در بحران زلزله پرداخت و گفت: سیستم بانکی کرمانشاه با یک همکاری بسیار مناسب و دلسوزانه، در تبدیل تهدید زلزله به فرصتی برای توسعه، نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند.

وی تاکید کرد: در این شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا و بحران کرونا نیز مردم انتظار دارند بانک ها همچنان در کنار آن‌ها قرار بگیرند و به آن ها کمک کنند.

بازوند خاطرنشان کرد: در اقتصاد ما بانک ها نقشی محوری پیدا کرده‌اند و هیچ پروژه مهمی بدون همراهی با آن‌ها توان اجرایی ندارد.

وی در ادامه به تداوم روند امیدبخش بهبود نرخ بیکاری استان طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: نرخ بیکاری استان از  ۲۱ به ۱۵ درصد کاهش یافته در حالی که استان گرفتار بحران هایی مانند زلزله، سیل و کرونا بوده است.

مدیر ارشد استان در ادامه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را برنامه‌ای بسیار ارزشمند در راستای ایجاد دلگرمی بیشتر میان مردم و افزایش سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: هنگامی که مردم شاهد مراجعات این گروه‌های جهادی به درب منازل‌شان هستند؛ احساس می کنند در این شرایط سخت کرونایی حاکمیت در کنار آن هاست و دلگرم می‌شوند.

وی در دنباله سخنانش توسعه گلخانه ها را گامی مهم در راستای گذار از کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی اقتصادی و صنعتی دانست و گفت: توسعه پایدار این حوزه، نیازمند آموزش و بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی است.

استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: اغلب کسانی که در حاشیه شهرها به دنبال ایجاد گلخانه هستند در دراز مدت به دنبال تبدیل آن به ویلا و خانه باغ هستند که باید با آن ها برخورد جدی کرد تا منجر به ایجاد حس تبعیض و ناامیدی در مردم نشود.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی، میزان گلخانه ها از ۲۷ هکتار به ۴۳ هکتار رسیده است‌ و این روند باید همچنان تداوم داشته باشد.




اوقات شرعی
آب و هوا