+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

براي ارتقاي سلامت جامعه همه ادارات بايد بسيج شوند

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: براي ارتقاي سلامت جامعه، همه ادارات، سازمان ها و دستگاه هاي استان بايد بسيج شوند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار امروز در نخستين مجمع سلامت استان كرمانشاه با اشاره به دو نعمت انسان در جامعه يعني امنيت و سلامت، خاطرنشان ساخت: بايد آگاهي هاي لازم به مردم براي ارتقاي سلامت جامعه از طريق نهادهاي فرهنگي و رسانه ها داده شود.

وي در ابتداي سخنان با تبريك ميلاد و اعياد شعبانيه و همچنين گراميداشت هفته سلامت طي سخناني به بيان اقدامات و برنامه هاي صورت گرفته در دولت هاي يازدهم و دوازدهم در حوزه اجتماعي اشاره كرد و گفت: در دولت هاي هفتم و هشتم فعاليت هاي خوبي در حوزه اجتماعي انجام شد اما متاسفانه اين فعاليت ها در دولت هاي نهم و دهم مسكوت ماند كه خوشبختانه در دولت هاي يازدهم و دوازدهم و تاكيدات رئيس جمهور محترم در حوزه هاي اجتماعي اقدامات اثربخشي صورت گرفت.

ابراهيم الهي تبار با بيان اينكه مردم از دو حوزه امنيت و سلامت احساس رضايت دارند، اظهار داشت: خوشبختانه به جهت حضور و مشاركت مردم، امروز امنيت در كشور پايدار شده لذا بايد با كسب مشاركت مردم و آگاهي دادن به آنها حوزه سلامت را هم در كشور پايدار كنيم.

وي افزايش آگاهي ،مسئوليت پذيري و توانمندي و مشاركت فعالانه در حوزه سلامت از طريق فرد خانواده و جامعه با نگاه حفظ و ارتقاي سلامت و با استفاده از ظرفيت ها نهادهاي فرهنگي و آموزشي و رسانه ها را عاملي مهم براي ارتقاي اين حوزه در جامعه عنوان كرد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري با بيان اينكه هم افزايي مهندسي را در حوزه مسائل اجتماعي به منظور تسريع در حل اين مشكلات دنبال مي كنيم، خاطرنشان ساخت: چنانچه يك نياز فرهنگي تشخيص داده شود براساس آن، ضرورت موجود را تبديل به باور مي كنيم و همين نگاه را در حوزه سلامت داريم و تلاش مي كنيم كه در اين زمينه سازمان هايي همچون سازمان مردم نهاد براي ايفاي نقش موثر بين مردم و سازمان ها و ادارات، بيش از پيش حضور پيدا كنند.

وي تصريح كرد: هر چقدر بتوانيم ورودي به حوزه درمان را كاهش دهيم به همان ميزان ضمن ارتقاي حوزه سلامت مردم در كاهش هزينه هاي اقتصادي هم موثر خواهيم بود لذا همه دستگاه ها، ادارات و سازمان هاي دولتي و غير دولتي براي ارتقاي سلامت مردم بايد بسيج شوند.

وي تاكيد كرد: همه ادارات و سازمان ها با توجه به ظرفيت هايي كه دارند مي توانند به افزايش مشاركت مردم در برنامه هاي سلامت محور اثربخش باشند و نسبت به اين مهم به انجام وظيفه بپردازند لذا از دانشگاه علوم پزشكي استان به عنوان دبيرخانه مجمع سلامت استان انتظار داريم به شناسايي اين ظرفيت ها و توانمندي ها براي ارتقاي اين حوزه در جامعه بپردازد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: بايد با فرهنگ سازي و افزايش دانايي به منظور افزايش مشاركت مردم به ارتقاي حوزه سلامت استان بپردازيم و اين موضوع به يك سند راهبردي براي پيگيري امورات و كارهاي مورد نظر تبديل گردد.

وي با اشاره به تلفات بالاي رانندگي و همچنين مصرف بعضي از خوراكي ها در مرگ و مير افراد خواستار آگاهي بخشي به عموم جامعه براي كاهش اين مشكلات در جامعه شد.

وي در پايان گفت: يكي از ضرورت هاي ما در استان بحث آموزش به مردم در مناطق زلزله زده است كه هر چقدر بتوانيم در حوزه بهداشت و سلامت مردم اين مردم كار كنيم نتايج بهتر و بيشتري را در اين حوزه ها كسب خواهيم كرد.



اوقات شرعی
آب و هوا