+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

بازسازی و مرمت 318 مسجد مناطق زلزله زده نيازمند همت خیرین است

استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله سال گذشته 318 مسجد در مناطق زلزله زده استان دچار خسارت شدند که بازسازی و مرمت این مساجد نیازمند همت خیرین است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري،مهندس هوشنگ بازوند در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام و المسلمين قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، گفت: زلزله آبان سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خسارت وارد كرد و در شرایط فعلی برای جبران این میزان خسارت و انجام ساخت و ساز این واحدها رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وي در ادامه با اشاره به فعالیت جهادی خیرین در مناطق زلزله زده اظهار داشت: 78 مدرسه در زلزله سال گذشته دچار خسارت شدند که خیرین در مجموع ساخت 156 مدرسه را تقبل کردند.

مهندس بازوند با اشاره خسارت 1241 میلیارد تومانی تاسیسات زیربنایی و عمومی و ادارات دولتی در زلزله سال گذشته گفت: یکی از این تاسیسات مساجد هستند که متاسفانه بر اثر زلزله 318 مسجد در مناطق زلزله زده دچار خسارت شدند.

وی افزود: از این تعداد 92 مسجد بصورت 100 درصدی تخریب شدند که باید از نو ساخته شوند و 226 مدرسه نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.

وی با اشاره به تامین چهار هزار تن سیمان رایگان توسط خیرین برای ساخت مساجد مناطق زلزله زده گفت: از این میزان دو هزار تن توسط سیمان غرب، هزار تن توسط سیمان سامان و هزار تن توسط خیر دیگری تامین شده که به نظر می رسد با این میزان سیمان کمبودی در زمینه این مصالح ساختمانی نداشته باشیم.

مهندس بازوند گفت: ساخت این تعداد مسجد نیازمند کمک جدی خیرین است.

وي همچنين بيان داشت: از محل اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد کنار گذاشته شده و از این میزان تاکنون هشت میلیارد تومان تخصیص شده و کار مبادله موافقتنامه آن در حال انجام است.

وی افزود: این حجم ساخت و ساز با این میزان اعتبارات، نيازمند مشارکت تمام مردم و همت خیرین است.



اوقات شرعی
آب و هوا