+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

استعداد و هوشمندي دانش آموزان همراه با خودباوري منجر به بالندگي جامعه مي شود / تقدير وزير آموزش و پرورش از استاندار كرمانشاه


استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم كه استعداد و هوشمندي دانش آموزان با خودباوري و اعتماد به نفس در جهت بالندگي هر چه بيشتر جامعه همراه و همگام شود.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقيت هاي حاصل شده اين شورا در سال گذشته اظهار داشت: اين دستاوردها، حاصل تلاش تمامي اعضاي اين شورا است كه با برنامه ريزي و جديت در راستاي ارتقاي وضعيت آموزش و پرورش و سيستم آموزشي در استان گام برمي دارند.

وي در ادامه به وقوع زلزله در دو سال گذشته استان اشاره كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه شوك زلزله، شوك بسيار سنگيني بود اما سيستم آموزشي استان اقدامات خوبي براي ادامه تحصيل دانش آموزان اين مناطق انجام داد و از سوي ديگر در استان موفق شديم كه از اين تهديد به عنوان يك فرصت براي استان در راستاي احداث واحدهاي آموزشي و مدارس استفاده كنيم.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان ادامه داد: عليرغم اينكه 87 مدرسه در اثر زلزله تخريب شدند اما اداره كل نوسازي مدارس استان با همكاري بسيار خوب و ارزشمند خيرين، قادر شد كه بيش از 230 مدرسه را در مناطق زلزله زده احداث كند لذا از اين تهديد به عنوان يك فرصت در استان استفاده شد.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار مشخص شدن وضعيت جامانده ها از تحصيل در استان شد و گفت: تكليف اين افراد محروم از تحصيل در استان بايد بزودي مشخص  و در جلسه آينده شوراي آموزش و پرورش اين موضوع از طرف مديركل آموزش و پرورش گزارش شود.

مهندس بازوند در ادامه تاكيد كرد: بايد از طرف اداره كل آموزش و پرورش استان تلاش شود تا خودباوري و اعتماد به نفس دانش آموزان افزايش پيدا كند زيرا خودباوري زمينه ساز شكوفايي و بالندگي هر چه بيشتر جامعه است.

مقام عالي استان از دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي بزرگ استان ياد كرد و بيان داشت: در طول دو سال گذشته طي يك برنامه اي مشخص سوالاتي از دانش آموزان پرسيدم كه خوشبختانه پاسخ هاي بسيار اميدوار كننده اي از آنان دريافت كردم، لذا وقتي مي گوئيم كه استان كرمانشاه، استان ثروتمندي است يك بخشي از ثروت استان، همين هوشمندي و استعداد دانش آموزان است.

وي تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم كه اين استعداد و هوشمندي دانش آموزان با خودباوري و اعتماد به نفس بيشتر همراه و همگام شود.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده استان با كمك و همكاري جوانان به منظور توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر استان شد.

مهندس بازوند در ادامه تاكيد كرد: با توجه به اينكه سيستم گرمايشي 821 مدرسه در استان  به صورت نفتي است، در اين جلسه تصويب مي كنيم كه تا هفته دولت سال 1399 بايد پرونده سيستم گرمايشي اين مدارس اصلاح و بسته شود و ديگر به هيچ عنوان قبول نخواهيم كرد كه سيستم گرمايشي در مدارس به صورت نفتي باشد.

وي همچنين خواستار برگزاري هر چه باشكوهتر جشنواره خيرين مدرسه ساز در استان شد و گفت: با توجه به اينكه خيرين در ساخت مدرسه در استان همكاري بسيار ارزشمندي داشتند لذا بايد تلاش شود كه جشنواره خيرين مدرسه ساز به صورت هر چه باشكوهتر در فروردين سال آينده برگزار شود.

در اين جلسه به پاس تلاش هاي شايسته استاندار كرمانشاه در جلسات شوراي آموزش و پرورش و اتخاذ تصميمات راهبري در جهت زمينه سازي براي حركت آموزش و پرورش استان به سمت اثرگذاري بيشتر، لوح تقدير وزير آموزش و پرورش به مهندس بازوند استاندار كرمانشاه اهداء شد.



اوقات شرعی
آب و هوا