+ 0 -
ADA



استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد


استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در سه فصل ۱۴۰۲ کاهشی و تنها در یک فصل افزایشی بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: در نشست شورای اداری تاکید شد دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برش استانی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را با هدف تحقق شعار سال آماده کنند.

وی ادامه داد: این موضوع در نشست مشترک استانداران با هیات دولت دوباره مورد تاکید ویژه قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا پایان اردیبهشت ماه این برنامه را ارائه کنند.

مدیر ارشد استان به برنامه تسویه حساب توافقی بدهی‌های دستگاه‌های اداری به شهرداری اشاره کرد و گفت: طبق توافق به عمل ِآمده شهرداری کرمانشاه موظف است این بدهی‌ها را در چند پروژه مهم و اساسی شهر هزینه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرسودگی برخی مدارس استان اشاره کرد و گفت: روند بهسازی و نوسازی این مدارس باید با شتاب بیشتری دنبال شود .

صحرایی در ادامه از بیکاری به عنوان یک معضل مزمن یاد کرد و گفت: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ به مدت شش سال استان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری کشور بوده است. و طی سه سال اخیر در رتبه دوم بیکاری کشور قرار داشته است.

وی در سخنانش به کاهش محسوس نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در سه فصل ۱۴۰۲ کاهشی و تنها در یک فصل افزایشی بوده است.

مدیر ارشد استان یادآور شد: هرچند در مجموع شاهد کاهش حدود ۲ درصدی بیکاری بوده ایم ولی هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم و بهبود وضعیت بیکاری کرمانشاه نیازمند یک کار جدی، ریشه ای و همه جانبه است.

وی ادامه داد: در نشست مشترک هیات دولت و استانداران، استان کرمانشاه پیشنهاد ایجاد یک کارگروه چابک و موثر برای بهبود وضعیت اشتغال در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا را ارائه داد و خوشبختانه دکتر رئیسی هم پذیرفتند.

صحرایی ادامه داد: روز گذشته اولین نشست این کارگروه برگزار شد و مسایل و مشکلات این استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت‌ و مقرر شد نشست بعدی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر اقتصاد، وزیر کار و امور اجتماعی، مدیران بانک ها و دیگر مجموعه‌های مرتبط برگزار شود تا با کمک این مجموعه‌ها، شرایط این استان‌ها به تدریج بهبود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری های مدیریت ارشد استان در سطح ملی، ما نیازمند هماهنگی و همراهی دستگاه‌های داخل استان نیز هستیم تا بتوان با هم‌افزایی این مجموعه ها یک تغییر محسوس در استان ایجاد کرد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: بی گمان با شکل گیری یک عزم جدی در استان می توان با ایجاد اشتغال مفید، پایدار و مولد، تا پایان سال شاهد کاهش نرخ بیکاری به ۱۰ درصد و در ادامه به صورت تک رقمی باشیم.



اوقات شرعی
آب و هوا