+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

از معلمان دلسوز استان به لحاظ تداوم مسیر آموزش تقدير و تشكر مي كنيم/ برای غلبه بر کرونا به همراهی و همدلی مردم نیاز داریم


استاندار كرمانشاه گفت: از تلاش و پيگيری معلمين دلسوز، پویا و خلاق استان برای ارائه دروس تحصيلی در ايام كرونا از طريق فضاي مجازی به دانش آموزان تقدير و تشكر مي كنيم و این مهم به لحاظ تداوم مسیر آموزش قابل تقدیر است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی استانداری كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با اشاره به بهره مندی معلمان استان از خلاقيت و‌نوآوری در ارائه دروس تحصيلي از طريق فضاي مجازی به دانش آموزان اظهار داشت: پرورش نسل آینده و شکوفایی نبوغ  دانش آموزان به عنوان آينده سازان جامعه ايران اسلامي بسیار مهم است و در بحران کرونا نیز شاهد بودیم که مجموعه مدیریتی زمینه ارائه خدمات آموزشی را در تمامی نقاط استان فراهم کردند و بر این اساس راهبري و مديريت چگونگي تحصيل در ايام كرونا و تلاش هايي كه براي مقابله با اين ويروس انجام شده، قابل تقدیر است.

وي همچنين در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا تصريح كرد: اين حضور به هيچ عنوان اجباري نيست و هدف فقط رفع مشكل درسي دانش آموزان است و خانواده ها به هيچ وجه نگران عدم حضور فرزندان خود در مدارس نباشند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان گفت: بعضي از دانش آموزان كه براي رفع مشكل درسي خود در مدارس حضور پيدا مي كنند با توجه به تاكيد خود خانواده ها و مسئولين آموزش و پرورش مسائل و نكات بهداشتي  را رعايت مي كنند كه در اين راستا هم بايد از سعي و همراهي خانواده ها و دانش آموزان تقدير و تشكر كنيم.

مقام عالي استان در ادامه با اشاره به برگزاري امتحانات نهايي پايه دوازدهم گفت: نبايد با انجام بعضي آزمايش ها از دانش آموزان به آنها استرس وارد شود و رعايت مسائل بهداشتي مانند استفاده از دستكش و ماسك و ضدعفوني كردن مرتب و مستمر مكان هاي امتحانات كافي است.

وي از مديريت آموزش وپرورش استان خواست كه هماهنگي هاي لازم را با نيروهاي مسلح جهت انجام منظم مكان هاي امتحانات نهايي پايه دوازدهم در سطح استان بعمل آورد.

وي بيان داشت: بايد براي خانواده ها و دانش آموزان پايه دوازدهم اطلاع رساني و‌فرهنگ سازی شود كه با رعايت مسائل بهداشتي و استفاده از ماسك و دستكش و همچنين ضدعفوني كردن مكان های آزمون، تحت هيچ شرايطي نگران انتقال ويروس در اين حوزه ها نباشند.

استاندار كرمانشاه همچنين با اشاره به زحمات و ايثار كادر پزشكي و درماني استان در مبارزه شجاعانه و ايثارگرانه با ويروس بيماري كرونا بيان داشت:  به پاس تقدير از زحمات و تلاش هاي اين عزيزان امروز در اين جلسه مصوب مي كنيم كه فرزندان اين عزيزان براي ثبت نام در آموزشگاه هاي آزاد، زبان و علمي از 50 درصد و براي ثبت نام در مدارس غير دولتی از 20 درصد تخفيف در سال 1399 برخوردار شوند و همه بايد تلاش كنيم كه گوشه ای از زحمات ارزشمند اين عزيزان در جامعه جبران شود.

وي بيان داشت: كادر پزشكي، درماني و پرستاري در اين مدت از يك طرف تلاش كردند كه سلامتي و تندرستي براي بيماران مبتلاء به بيماري كرونا را بدست آورند و از سوی ديگر تلاش كردند كه سلامتی و تندرستی مردم به خطر نیافتد كه اين اقدام جهادي و بسيجي بسيار ارزشمند و ستودني است.

نمايتده عالي دولت در استان همچنين از رسانه ها و مسئولين آموزش و پرورش "كه با مردم در ارتباط هستند" خواست كه وضعيت شيوع دوباره كرونا را در جامعه براي مردم اطلاع رساني كنند.

بازوند اظهار داشت: شرايط فعلي، شرايط سختي است و اين شرايط امكان دارد كه يك خطر جدي براي استان ايجاد شود؛ بر این اساس از رسانه ها ومسئولين آموزش و پرورش "كه با مردم ارتباط نزديكي دارند" مي خواهيم كه شرايط را اطلاع رساني كنند و به مردم يادآوري شود كه حتماً نكات مربوط به پروتكل هاي بهداشتي را رعايت كنند.

وي با اشاره به صحبت هايي كه از قبل در خصوص ويروس كرونا مي شد، گفت: با توجه به اينكه اين ويروس ناشناخته است لذا صحبت ها و حدس هايي كه در خصوص آن گفته مي شد، مانند اينكه اين ويروس در فصل گرما از بين مي رود اما در حال حاضر مي بينيم در گرمترين نقاط ويروس شيوع پيدا كرده بنابراين اين صحبت ها علمي و درست نبود و همه موظف به رعايت پروتكل هاي بهداشتي براي مبارزه جدي با اين ويروس هستيم.

استاندار كرمانشاه گفت: اگر در جامعه رعايت مسائل نشود هزينه هاي زيادي به بار خواهد آورد و ويروس دوباره شيوع جدي پيدا خواهد كرد که لازم است رسانه ها در اقناع سازي جامعه براي رعايت مسائل بهداشتی كمك كنند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا