+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در همایش موکب داران:

احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی با بودجه 30 هزار میلیارد تومانی، یک ظرفیت ویژه برای اربعین است/ ضرورت استقرار مناسب موکب‌ها و اطلاع رسانی آن به زائران


استاندار کرمانشاه بر ضرورت استقرار مناسب موکب‌ها و اطلاع رسانی آن به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی که بودجه 30 هزار میلیارد تومانی آن هفته گذشته قطعی شده، یک ظرفیت ویژه برای شکوه بیشتر اربعین حسینی در استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی عصر روز سه شنبه در همایش موکب داران اربعین استان عنوان کرد: از قدیم الایام خدمتگزاری به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام یکی از دغدغه‌های مشترک مردم استان کرمانشاه بوده است و این عرض ارادت خالصانه را در مناسبت های مختلف به ویژه ایام اربعین نشان داده اند.

وی به افزایش دو برابری تردد زوار اربعین از مرز بین المللی خسروی در سال گذشته اشاره کرد و  افزود: استان کرمانشاه امسال و سال های آینده باید خود را برای میزبانی از چند میلیون زوار آماده کند و برای موفقیت در این میزبانی نیازمند یک طرح جامع برای استفاده از تمامی ظرفیت‌‌ها هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: راه آهن کرمانشاه - خسروی یک ظرفیت بسیار راهبردی برای اربعین است و هفته گذشته این طرح دوباره فعال شد و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه قطعی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب برای تکمیل آن اختصاص یافت که با اجرای این پروژه یک ظرفیت کم نظیر برای رفت و برگشت زوار اربعین فراهم می شود.

وی در ادامه به آماده شدن بسترها برای برگزاری اربعین امسال اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه ورودی های متعددی برای ورود و خروج زوار اربعین دارد که برای ساماندهی و بهره گیری بهتر از آن ها باید تلاش کنیم.

صحرایی بر اطلاع رسانی موقعیت موکب ها و دیگر خدمات اربعینی به زوار تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی مناسب از این خدمات اربعینی می تواند به رفاه و آسایش بیشتر زوار حسینی کمک کند.

وی بر استقرار مناسب و متناسب با نیاز موکب‌ها در مسیر تردد زوار حسینی تاکید کرد و گفت: تردد زوار حسینی از شهرها برکت آفرین است و برای این موضوع موکب هایی در مسیرهای داخل شهر استقرا پیدا می کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در اربعین امسال بیش از هر چیز جای شهید رئیسی به عنوان یک خدمتگزار عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین (ع) خالی است.



اوقات شرعی
آب و هوا