+ 0 -
ADA



آورده ۷۱۳ میلیارد تومانی اربعین برای کرمانشاه کجا هزینه می‌شود؟


استاندار کرمانشاه گفت: عمده 713 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده اربعین 1403، در سطح استان و بخشی هم در مرز بین‌المللی خسروی هزینه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ جلسه سه ساعته ستاد اربعین استان کرمانشاه با حضور سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و استاندار در روز جمعه 25 خردادماه پس از بازدید شامگاه پنجشنبه از مرز بین‌المللی خسروی به تصویب بیش از 713 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای کیفیت زیرساخت‌های استان و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی خسروی انجامید.

در بیان خلاصه‌ای از این جلسه می‌توان از مهمترین دغدغه میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین برای اربعین امسال سخن گفت.

وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه اربعین امسال گرمای هوا است که در همین راستان مدیریت گرما در مرزهای کشور از جمله مرز خسروی اهمیت بالایی دارد و باید مسائل مربوط به آن در اولویت قرار گیرد.

میراحمدی باتأکید بر نیاز مهم زوار در گرمانی هوا در راستای تأمین جای خُنک و آب خُنک، گفت: اگر نتوانیم هوای خنک و آب خنک را برای زوار تامین کنیم، قطعا سلامت و یا حتی جان آنها به خطر می افتد، بنابراین تمام اقدامات و پروژه‌ها در این زمینه در اولویت هستند.

وی افزود: در همین راستا تامین آب و یخ، مه پاش‌ها و دستگاه‌های خنک کننده و احداث سایه‌بان باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: مسیر تردد زوار از زمانی که از خودرو پیاده می‌شوند تا زمانی که به گیت‌ها می‌رسند، باید حتی‌المقدور سرپوشیده و خنک باشد. اگر هم در کل مسیر امکان نصب سایه‌بان وجود ندارد، باید آن را قطعه‌بندی کرد تا زوار دچار گرمازدگی نشوند و در فاصله‌های کوتاه بتوانند خنک شوند.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جمع‌بندی مصوبات این جلسه از تصویب اعتبار 713 میلیارد تومانی اربعین برای استان خبر داد.

وی ادامه داد: آیین بزرگ اربعین حسینی آورده‌های فرهنگی- معنوی متعددی برای استان کرمانشاه داشته اما برکات مادی این رویداد ویژه هم برای استان کم نبوده است.

استاندار کرمانشاه در بیان چگونگی هزینه آورده 713 میلیارد تومانی اربعین برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: کمک به شهرداری‌های در مسیر مرز بین المللی خسروی از شرق تا غرب استان، خرید ماشین‌آلات سنگین برای استان، ترمیم و احداث راه و جاده های استان، طرح‌های آب و فاضلاب، ارتقای طرح‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی و... از جمله آورده‌های مادی اربعین برای استان کرمانشاه در سال 1403 است که در جلسه روز جمعه ستاد اربعین استان با حضور رئیس ستاد اربعین کشور پیگیری شد.

وی ادامه داد: عمده 713 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده، در سطح استان و بخشی هم در مرز بین‌المللی خسروی هزینه می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: از این میزان اعتبار 270 میلیارد تومان آن توسط ستاد مرکزی اربعین و 400 میلیارد تومان آن توسط سازمان شهرداری‌ها تامین می‌شود.وی گفت: همچنین 30 میلیارد تومان وزارت نیرو برای بحث فاضلاب مرز خسروی اختصاص می‌دهد.

صحرایی افزود: علاو بر این 10 میلیارد تومان هم برای راه‌اندازی سردخانه و زیرساخت‌های آب در مرز خسروی و 3.5 میلیارد تومان هم برای راه‌اندازی کارخانه یخ اختصاص می‌یابد.

استاندار کرمانشاه گفت: در مجموع 713 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های اربعینی در استان اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم اعتبارات قابل توجهی از محل اربعین حسینی به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد که در یک قلم آن حدود 280 کیلومتر از راه‌های استان بهسازی و آسفالت شد./ فارس کرمانشاه

 



اوقات شرعی
آب و هوا