+ 0 -
ADA



پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه به مناسبت سالروز عملیات مرصاد و روز کرمانشاه


حضرت حجت الاسلام و المسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه در پیام مشترکی با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران این حماسه عنوان کردند: ثبت روز پنجم مرداد در شورای فرهنگ عمومی کشور بنام "روز کرمانشاه" فرصتی برای گرامیداشت جایگاه و نقش ارزشمند کرمانشاه عزیز در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ متن این پیام بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ

پنجم مرداد ماه یادآور یکی از افتخارات بزرگ دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است. عملیات مرصاد، آخرین برگ از کتاب غرورآفرین و پر حماسه دفاع مقدس بود که در پنجم مرداد ۱۳۶۷ تلاش پلید دشمنان این مرز و بوم را که توسط مستکبران جهانی برنامه ریزی و هدایت شده بود، با ایمان، رشادت و بصیرت مثال زدنی ملت عزیز ایران به شکستی بزرگ برای آنان تبدیل کرد.

گروهک ضد میهن و تروریستی منافقین آن روز آشکارتر از همیشه علیه ملت بزرگ ایران به میدان آمد و نشان داد که همواره تحت فرمان نظام سلطه و به عنوان پیاده نظام و ستون پنجم دشمنان قسم خورده اسلام و ایران  عمل می کند؛ ماموریتی که تا به امروز در حال اجرا و پیگیری آن است.

هزاران رزمنده و ایثارگر از سراسر ایران اسلامی در عملیات مرصاد حضور داشتند اما نقش مردم مقاوم و رزمندگان دلیر استان کرمانشاه در این عملیات به یاد ماندنی و تحسین برانگیز است. پیرو همین واقعیت بوده که نامگذاری و ثبت روز ۵ مرداد ماه در تقویم ملی از مطالبات دیرینه و بحق مردم استان بوده است. به لطف خدا و پیگیری های مستمر، سرانجام در اسفند ۱۴۰۲ روز پنجم مرداد در شورای فرهنگ عمومی کشور بنام "روز کرمانشاه" ثبت شده و ان شاءالله بزودی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این نامگذاری وارد تقویم ملی خواهد شد تا فرصتی برای گرامیداشت جایگاه و نقش ارزشمند کرمانشاه عزیز در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.

اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس بویژه ۱۰۹۵ شهید عملیات مرصاد، برای ایثارگران و رزمندگان عزیز و جانبازان افتخارآفرین این حماسه و خانواده‌های مکرم آنان سلامتی و تداوم عزت و ایمان از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نماییم.

                                                                 حبیب الله غفوری                                             محمدطیب صحرایی

                                                     نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه                استاندار کرمانشاه

 



اوقات شرعی
آب و هوا