+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

نباید از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دولتی در استان غافل شویم/ تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و گاز کرمانشاه در دولت سیزدهم


استاندار کرمانشاه از تخصیص قطعی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی خبر داد و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران دولتی و خصولتی،گفت: توافق با بنیاد مستضعفان کشور برای ایجاد یک واحد بزرگ ۱۰ هزار راسی دام سنگین در استان نمونه‌ای موفق از جذب سرمایه گذاری است که هم امکان توسعه صنایع پایین دست آن وجود دارد و هم اشتغالزایی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی، امروز یکشنبه در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور جمعی از مدیران، نماینده کرمانشاه در مجلس، صنعتگران و فعالین اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، ابتدا از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و گفت: همه ما باید در مسیری گام برداریم که فارغ از هر چیز به منافع ملی و منافع مردم استان کرمانشاه ختم شود.

وی در ادامه با صحه گذاشتن بر کمبود برخی از زیرساخت‌ها در استان، توجه به تکمیل زیرساخت‌های کرمانشاه و پیگیری جدی در این خصوص را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری خود در ۱.۵ سال گذشته اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در بسیاری از زمینه‌ها به نتایج مثبتی هم رسیده‌ایم.

وی تخصیص اعتبار برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی را حاصل بخشی از این تلاش‌ها برشمرد و گفت: در جلسه هیات وزیران در هفته گذشته مقرر شد ۳۰ همت، معادل شش برابر بودجه عمرانی سالانه استان کرمانشاه به این پروژه اختصاص یابد.

استاندار کرمانشاه از انجام بیش از ۳۰ مکاتبه، جلسه پیگیری و ... برای تعیین تکلیف راه آهن کرمانشاه به خسروی یاد کرد و گفت: فعال شدن این پروژه‌ گشایش‌های بسیاری را عاید استان کرمانشاه خواهد کرد. هم برای تامین مواد اولیه صنایع و رساندن تولیدات آنها به بازار مصرف و هم برای تردد و جابجایی فعالین اقتصادی و گردشگران.

صحرایی با بیان اینکه تکمیل راه آهن کرمانشاه خسروی صرفا به معنای رسیدن قطار تا مرز نیست، به اشتغالزایی حاصل از این طرح نیز اشاره کرد و گفت: به محض اولین تزریق‌ها و فعال شدن کارگاه‌های این پروژه عمرانی، اشتغالزایی قابل توجهی نیز خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه طرف عراقی خصوصا در استان دیالی عراق نیز از تکمیل را آهن کرمانشاه به خسروی استقبال کرده، افزود: این راه آهن تا بغداد ادامه می‌یابد و به شریان‌های اصلی ریلی عراق متصل خواهد شد. از سوی دیگر دسترسی مناسبی تا سوریه و مدیترانه نیز ایجاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی را گشایشی برای کرمانشاه و کشور دانست و ابراز امیدواری کرد دولت جدید به سمت تقویت این پروژه گام بردارد.

تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و گاز کرمانشاه در دولت سیزدهم

صحرایی در ادامه دیگر زیرساخت‌های مهم استان که در این مدت پیگیری شده را مربوط به حوزه آب، برق و گاز دانست و اضافه کرد: در زمینه آب، علاوه بر رفع تنش آبی برخی شهرهای استان از جمله جوانرود، بیش از ۳۲۵ روستای استان نیز در این مدت آبرسانی شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات بسزایی نیز برای استفاده از ظرفیت پساب برای صنایع استان آغاز شده که هم به صرفه‌جویی در منابع آبی کمک خواهد کرد و هم مزایای زیست محیطی فراوانی دارد.

استاندار کرمانشاه از پیگیری جدی برای تعدیل مشکل قطع برق صنایع استان نیز خبر داد و گفت: امیدواریم قولی که مبنی بر اختصاص ۵۰ مگاوات بیشتر به استان کرمانشاه داده شده، محقق شود، زیرا اختصاص این میزان برق می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای صنایع را پوشش دهد.

صحرایی در ادامه از سایر پیگیری‌هایی که منجر به حمایت از بخش تولید می‌شود نیز یاد کرد و گفت: در حوزه مالیات تلاش کردیم با توجه به شرایطی که کرمانشاه دارد میزان اخذ مالیات در استان منطقی و واقعی باشد، از همین رو میزان افزایش مالیات امسال در کرمانشاه ۱۸ درصد کمتر از افزایش کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه منابع مالی نیز ۴.۵ همت از محل تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به صنایع استان پرداخت شد، اما این میزان منابع مالی قطعا برای صنایع استان کافی نیست، از همین رو سایر ابزارهای تامین مالی از جمله استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را نیز با جدیت پیگیری کردیم.

لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران دولتی و خصولتی

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم توسعه سرمایه‌گذاری در استان نیز تاکید کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری باید با همراهی همه بخش‌های خصوصی، دولتی و خصولتی باشد.

صحرایی در عین تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، یادآور شد: نباید خود را از منابع کلان سرمایه‌گذاران دولتی و خصولتی محروم کنیم.

وی نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری در این بخش را توافق برای ایجاد یک واحد بزرگ ۱۰ هزار راسی دام سنگین در استان اعلام کرد که هم به امنیت غذایی کرمانشاه کمک می‌کند، هم امکان توسعه صنایع پایین دست آن وجود دارد و هم اشتغالزایی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

صحرایی همچنین از پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مبنی بر برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی با محوریت استان کرمانشاه یا در استان و یا در عراق استقبال کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا