+ 0 -
ADA

وزیر ارتباطات خبر داد:

راه‌اندازی ۶۰۰۰ سایت ۵G تا پایان سال


وزیر ارتباطات گفت: تعداد سایت‌های ۵G کشور تا پایان سال به بیش از شش هزار سایت می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ عیسی زارع پور، عصر روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح سه پروژه ارتباطی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری ارتقای نسل‌های تلفن همراه در کشور گفت: در حال حاضر تعداد سایت‌های ۴G از ۳۳ هزار سایت به ۴۴ هزار سایت در کشور رسیده است.

وی افزود در زمینه سایت‌های ۵G هم تنها ۱۰ سایت به صورت آزمایشی در کشور فعال بود که در دولت سیزدهم این تعداد تاکنون به دو هزار سایت رسیده است.

به گفته زارع پور تعداد سایت‌های ۵G کشور تا پایان سال به بیش از شش هزار سایت می‌رسد.

زارع پور گفت: امروز هفدهمین سایت ۵G را در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌کنیم که با وجود این سایت‌ها سرعت اینترنت گوشی‌ها به ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم این سرعت را روی گوشی‌های خود احساس کنند، نیاز است که گوشی آنها از نسل ۵G پشتیبانی کند.


اتصال ۱۱ هزار روستا به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم

وی به خدمات دولت سیزدهم در حوزه اینترنت روستایی هم اشاره کرد و افزود: در این دولت ۸۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و سه هزار روستای زیر ۲۰ خانوار به اینترنت وصل شده‌اند.

زارع پور گفت: در مجموع یازده هزار روستای کشور در دولت سیزدهم به اینترنت متصل شدند و در حال حاضر ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اتصال سه درصد باقیمانده روستاهای کشور هم صورت گرفته و منابع مالی آن نیز تامین شده و امیدواریم به همت دولت جدید تا دهه فجر امسال این تعداد اندک روستاهای باقی مانده هم به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی افزود: در استان کرمانشاه هم امروز شاهد افتتاح اتصال روستای «سورن آباد» شهرستان سنقرو کلیایی به اینترنت پرسرعت هستیم و با اتصال این روستا تاکنون ۱۶۷۰ روستای این استان به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

به گفته زارع پور از این تعداد اتصال ۲۱۰ روستا در دولت سیزدهم انجام گرفته است.

زارع پور گفت: تنها ۴۵ روستای استان باقی مانده که ظرف دو تا سه ماه آینده این روستاها هم به اینترنت پرسرعت وصل می‌شوند و با این تعداد ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.



اوقات شرعی
آب و هوا