+ 0 -
ADA

خبر خوب استاندار کرمانشاه:

راه آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد/ ایجاد حداقل هزار شغل مستقیم در این پروژه


استاندار کرمانشاه با اشاره به قطعی شدن تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی طرح ریلی کرمانشاه – خسروی از محل صندوق توسعه ملی، گفت: قطعه راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد غرب تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به قطعی شدن تامین مالی پروژه، این طرح کلیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی ظهر چهارشنبه در نشست پیگیری تکمیل راه آهن کرمانشاه - خسروی که با حضور دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده اسلام آبادغرب در مجلس، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان در شهر اسلام آباد غرب برگزار شد؛ عنوان کرد: راه آهن کرمانشاه - خسروی از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است و یک پروژه بسیار مهم و تحول آفرین برای کشور و استان محسوب می‌شود‌.

وی ادامه داد: با توجه تعلل چند ساله در اجرای این طرح ویژه، بخشی از زمان لازم برای تکمیل این پروژه بسیار مهم از دست رفته بود اما با پیگیری ها، رایزنی ‌ها و نامه نگاری‌های متعددی که در دولت خدمتگزار شهید رئیسی و استانداری کرمانشاه انجام شد، خوشبختانه این پروژه راهبردی دوباره فعال شد‌‌ه است.

صحرایی تاکید کرد: با توجه به استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیات دولت سیزدهم، این پروژه راهبردی از تامین مالی لازم برخوردار است و عملیات اجرایی آن باید با شتاب بیشتر دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: مصالح مورد نیاز و نیروی انسانی این پروژه بزرگ هم باید از داخل استان تامین شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر این پروژه در اشتغال استان باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه پس از تخصیص منابع مالی و فعال شدن، حداقل برای هزار نفر شغل مستقیم ايجاد می کند که باید اجرای آن با قدرت و شتاب لازم دنبال شود.

در ادامه این نشست مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و عضو هیات رئیسه مجلس با تشکر از پیگیری ها و تلاش های استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پیگیری های بسیار مناسبی هم در مجلس برای فعال کردن این پروژه مهم انجام و خوشبختانه یک اعتبار بسیار مناسب و پایدار برای این پروژه تامین شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما بهره برداری از قطعه کرمانشاه - اسلام آباد غرب است و در گام اول باید محوطه ایستگاه اسلام آباد تملک و سپس عملیات اجرایی آن سریعا آغاز شود.

در ادامه این نشست دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عنوان کرد: منابع مالی پروره خط ریلی کرمانشاه - خسروی مشخص شده و پیمانکار باید پروژه در چند جبهه کاری فعال کند و مطالبات خود را برای پرداخت به وزارتخانه ارائه دهد.

وی گفت: مطالعات ایستگاه اسلام آباد باید سریعا انجام شود و پس از تملک اراضی مورد نظر،  عملیات اجرایی آن سریعا آغاز شود.

همچنین رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس هم برای حمایت از تکمیل خط ریلی کرمانشاه – خسروی در خانه ملت اعلام آمادگی کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا