+ 0 -
ADA



اجرای طرح اهدای کتاب، اهدای آگاهی در سنقروکلیایی به مناسبت هفته کتابخوانی/ فرماندار:لازمه پیشرفت در هر تمدنی، رشد فرهنگ کتابخوانی است


فرماندار سنقروکلیایی گفت: توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی آن جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جوامع، نمی‌توان به پیشرفت هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سنقروکلیایی، غلامرضا مرتضوی در نشست به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در فرمانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن این هفته به اهالی عرصه اندیشه و قلم، گفت: کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و چراغ هدایت انسان برای یافتن مسیر راستین و اصیل انسانی و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

وی بر آگاهی رسانی به جامعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این راستا توسط کتابداران تاکید کرد و افزود: پیشرفت، نوآوری و درنوردیدن مرزهای دانش و آگاهی در سایه زحمات و خدمات و مشارکت کتابداران و نقش متخصصین کتابداری مهم و حائز اهمیت است. با این وجود امروزه ویروس کوید ۱۹ مانع  پویایی خدمات کتابخانه های عمومی نگردیده است و کتابداران از طریق فضای مجازی به آگاهی رسانی به جامعه هدف خود مشغولند.

وی در ادامه از اجرای طرح اهدای کتاب، اهدای آگاهی به مناسبت هفته کتابخوانی در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع و معرفی کتابخانه های عمومی به مردم اجرا می شود.

مرتضوی افزود: در این طرح مردم فرهیخته شهرستان می توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی گفت: با فرهنگ سازی اهدای کتاب های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات امکان دسترسی کتاب جوانان و علاقه مندان به کتاب و منابع خواندنی را نیز افزایش داد.



اوقات شرعی
آب و هوا