+ 0 -
ADA



هم‌زمان با اولین روز از هفته دولت: فرماندار و مسئولین ادارات و دستگاه‌های دولتی سرپل‌ذهاب با امام‌جمعه شهرستان دیدار کردند


فرماندار و مسئولین ادارات و دستگاه‌های دولتی سرپل‌ذهاب هم‌زمان با اولین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور در دفتر امام‌جمعه شهرستان با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سرپل ذهاب، امام‌جمعه شهرستانسید محمدعلی ساداتی در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار داشت: تا تمدن نوین اسلامی ایجاد نشود، ظهور تحقق پیدا نمی‌کند. لذا پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی لازم فراهم‌سازی این ظهور است.

وی در ادامه، اربعین را یک حرکت از تمدن اسلامی نامید و گفت: داشتن روحیه انقلابی به فرموده رهبر معظم، اساس کار ما است، لذا نیاز به تلاش و کار مضاعف و امید به نسل جوان داریم.

ایشان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ما به فتح قله‌ها نزدیک هستیم، لذا بر فراز، پرفراز نشیب انقلاب اسلامی، رنج دوران برده‌ایم، باید قدرتمندتر قدم برداشت، نباید گذاشت دشمن از ادامه راه ما را ناامید سازد، در نظام اسلامی در هر جایگاهی که هستیم، باید به این موضوع در درون خودباور داشته باشیم و حرکت مجاهدانه لازم است.

وی با اشاره به اینکه در نظام‌ اسلامی ثمره ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف ببینیم، گفت: خداوند وعده داده که دین اسلام بر کل ادیان و مکاتب عالم غلبه پیدا می‌کند، نسخه الهی عبودیت دنیا، قرآن کریم است، ازنظر برنامه و هدف‌گذاری مشخص است.

حجت‌الاسلام ساداتی در پایان گفت: انقلاب اسلامی هم به فرموده حضرت امام، ریشه در عاشورا دارد، لذا اگر کسی در نظام اسلامی مسئول باشد، اما نسبت به ظهور و حکومت موعود خدمت و نگرش ایدئولوژی سازگاری نداشته باشد به مملکت خیانت کرده است.

صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند شهید رجایی و شهید باهنر انصافاً و حقاَ، الگوی دو چهره انقلابی، مؤمن و خالص بودند وزندگی و شهادتشان درس‌آموز بود.

وی تأکید کرد: ما مسئولینی که در عرصه خدمت قرار گرفتیم باید سیره عملی همه شهدا ویژه این دو شهید دولت را الگو قرار دهیم.

بابلی بیان کرد: در میان مردم بودن و برای مردم خدمت کردن را باید سرلوحه کار وزندگی قرار دهیم، همان‌گونه که شهدا به فکر پُست و مقام دنیوی نبودند، ولی به فکر دفاع از کیهان نظام جمهوری اسلامی بودند، ما هم باید این‌گونه قدم برداریم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: شهدا در اوج ناامنی امنیت، عزت و اقتدار ایجاد کردند، قدرت نظامی جهانی را خلق کردند، مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند، دشمن از سپاه و بسیج عصبانی است، چون‌که یَد واحد هستند و دشمن از همین موضوع هراس دارد.

صدراله بابلی اظهار داشت: حاصل تلاش کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرپل‌ذهاب بهره‌برداری از ۵۰ طرح عمرانی و خدماتی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و... بااعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت است.

وی تشریح کرد: ۹۹ روستا در حال گازرسانی می‌باشد، ۳۰۰ میلیارد تومان در حال هزینه است، راه‌های روستایی و شریان‌های اصلی در حال تحول عظیمی است و این بخشی از اقدامات ارزنده دولت در این منطقه است که می‌توان نام برد.

وی یادآور شد: بعد از زلزله سال ۹۶، متأسفانه بسیاری از ساخت‌وسازها رها شدند، نیمه‌کاره ماندند و توسط عده‌ای پایان بازسازی اعلام شد و این در حالی است برآورد ما برای امور زیربنایی شهری و روستایی و ساختمان‌های اداری، مساجد و مراکز فرهنگی شهرستان در تیرماه ۱۴۰۱ یک میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۶ درصد از منازل مسکونی هنوز ساخته نشدند، مرمت و بازسازی ساختمان‌های اداری متوقف‌شده است که اخیراً توسط استاندار کرمانشاه از ردیف اعتبارات مدیریت بحران برنامه‌ریزی لازم در دستور کار قرارگرفته که امیدواریم به نتیجه مطلوب ختم گردد.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا