نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA



مراسم روز پرستار در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد


مراسم بزرگداشت میلاد فرخنده حضرت زینب (س) پرستار نهضت حسینی و گرامیداشت روز پرستار با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در بیمارستان شهدا شهرستان برگزار و از پرستاران که منادیان سلامتی جامعه هستند تجلیل بعمل آمد .

در این مراسم‌حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه شهرستان سرپلذهاب  گفت: پرستاری شغلی است سراسر عشق و علاقه و کسی که عاشق خدمت کردن به مردم نباشد به هیچ عنوان نمی تواند در این حرفه مقدس دوام بیاورد.

وی افزود: حضرت زینب‌ کبری(س) نه فقط پرستار بیماران کربلا، بلکه پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود که موجب شد این تفکر تا ابد زنده بماند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س)ارزش‌ها و کرامات بی نظیری در نهضت عاشورا را بر عهده داشت و این خود بر اهمیت نقش پرستاران در جامعه می افزاید و امروزه نیز پرستاران ما باید با بهره گیری از این خصوصیات والا، از ایشان الگو گرفته و درست به همان صورتی که این بانوی بزرگ اسلام پرستار حفظ ارزش‌های والای انسانی و اسلامی بود پرستاران کشور نیز باید با رعایت ارزشهایی چون حجاب، عفاف، فداکاری، کم‌توقعی و دلسوزی نه تنها از بیماران که حتی از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی پرستاری کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب دکتر روشنی نژاد در ادامه ضمن تقدیر از جامعه پرستاری که در دوران کرونا با زحمات شبانه روزی متحمل میشوند و فراتر از وظایف خود عمل میکنند، گفت: پرستاران با صبر و حوصله و توان مضاعف خود دوشادوش کادر پزشکی در خط مقدم علیه این بیماری منحدس ایستادند و عزیزانی در این راه از دست دادیم که جای تاسف و تالم دارد.

وی بیان کرد: شغل پرستاری در دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت فوق ‎العاده‌ای برخوردار است و روایات بسیاری نیز در این باره داریم، کسی‌که در کنار بیمار سخت‌ترین شب ها و روزها را میگذراند و از نظر جسمی و روحی وی را به سلامتی می رساند دارای جایگاه ویژه ای است و رحمت خدا شامل حال او می‌شود.

فرماندار شهرستان سرپلذهاب نیز در ادامه گفت: جامعه پرستاران در ارتقای جامعه اسلامی نقش مهمی داشته و برای تدارک سلامت و بهداشت بیماران در شرایط ویژه و حوادث غیر مترقبه تلاش می کنند.

وی گفت: تسلی دادن و ایجاد آسایش از جمله وظایف بدیهی و مسلم برای پرستاران می باشد که به خوبی پرستاران بیمارستان شهدای سرپلذهاب آن را انجام می دهند و جای تقدیر دارد.

لازم به ذکر است، دراین مراسم از پرستاران  نمونه واحدهای درمانی با اهدای لوح سپاس ، هدیه و گل تقدیر به عمل آمد.

از ١٦٠ پرستار و پرسنل بیمارستان شهدا سرپلذهاب تجلیل بعمل امد.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا