+ 0 -
ADA



فرماندار سرپلذهاب: آغاز برداشت گوجه سبز در روستای پیران / ۲۴۰ هکتار باغات شهرستان زیر کشت گوجه سبز است


فرماندار سرپلذهاب از آغاز برداشت گوجه سبز در روستای پیران خبر داد و گفت: ۲۴۰ هکتار باغات شهرستان زیر کشت گوجه سبز است.

نورالدین فرزادی پور آغاز برداشت گوجه سبز در سطح باغات شهرستان خبر داد و گفت: روستای پیران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان سرپلذهاب است که خوشبختانه منبع اصلی درآمد مردم این دیار باغات گوجه سبز می باشد .

وی افزود: در مجموع شهرستان ۱۵۰۰ هکتار باغ دارد و از این مجموع ۲۴۰ هکتار آن زیر کشت باغات گوجه سبز هست و گوجه سبز عنوان یک میوه از حیث قیمت در بهترین شرایط به فروش می‌رود.

ایشان بیان کرد:علاوه بر اینکه ارسال به بازار تهران تبریز و اصفهان و استان های دیگر همجوار از استان کرمانشاه صورت میگیرد، بخشی از آن معمولاً تامین کننده نیاز بازار استان کرمانشاه است .

ایشان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و  موضوع سرمازدگی میزان برداشت در سال‌های گذشته از هر هکتار بالای پنج تن بوده ولی امسال این میزان کاهش پیدا کرده و پیش بینی میشود متوسط بین سه تا پنج تن در هکتار برداشت شود که بخش عمده اشتغال منطقه را تامین کرده میکند.

فرماندار گفت: امیدوارم با توجه به پر تلاش بودن و پرانگیزه بودن مردم روستای پیران ما شاهد باشیم اراضی سطح کشت که ما در این روستا داریم سال‌های آتی هم انشاءالله گسترش پیدا کند و ما با توجه به قابلیت خاص باغات این منطقه سرمایه گذاری مناسبی را در بخش کشاورزی خصوصاً باغات داشته باشیم.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا