+ 0 -
ADA



ستاد عتبات عالیات مجموعه ای مردمی برای توسعه حرمین اهل بیت (ع) است


مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: ستاد عتبات عالیات مجموعه مردم نهادی است که بنیانگذار این ستاد شهید سردار سلیمانی بود و باهدف توسعه و مرمت حرمین‌ اهل بیت(ع) به عنوان امری خودجوش شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سرپل ذهاب، بهمن صحرایی روز چهارشنبه در جلسه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات سرپل ذهاب، افزود: صحن حضرت فاطمه (س) با ۲۲۰ هزار مترمربع است که پس از گذشت ۱۸ سال امر مرمت و توسعه آن در دستور اجرا قرار گرفته و به زودی افتتاح می شود.  

 وی اظهار داشت: حرم امام عسگری (ع) که توسط داعش ویران شد، آباد و مرمت شد و از توسعه خیمه گاه تا تله زینبیه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط ستاد عتبات عالیات استان انجام شده و این استان در این زمینه کارنامه خوبی به ثبت رسانده است.

صحرایی ادامه داد: امام‌ راحل (ره) فرمودند" محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است"، فداکاری سید الشهدا(ع) است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است، از این رو هرقدمی برای مرمت و توسعه عتبات عالیات نزد خداوند ارج دارد.

وی افزود: در این راستا استان کرمانشاه در موقعیت جغرافیای و در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته و دروازه ای به شهر کربلا است و این جای افتخار دارد.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب تحت ولایت اهل بیت (ع) و در مسیر کربلای امام حسین(ع) و عتبات عالیات قرار گرفته از این رو به این خادم بودن افتخار می کنیم.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: سرپل ذهاب در مسیر زوار اربعین حسینی قرار گرفته و باید تلاش کنیم با همکاری هم موانع بازگشایی مرز خسروی که دروازه ورود به عراق محسوب می شود را برای همیشه برطرف کنیم زیرا که زیرساخت های مرز خسروی برای پذیرش زوار با دیگر مرزها قابل مقایسه نیست و قدیمی ترین مرز به کشور عراق محسوب می شود.

وی اظهار داشت: سرپل ذهاب از دیرباز مشتاق میزبانی زائران عتبات عالیات بوده و هست و سال های گذشته با توجه به تردد زمینی زوار از شهر سرپل ذهاب به مرزخسروی و عتبات عالیات، با وجود محدودیت ها موکب های خوبی راه اندازی شد و خدمت دهی قابل قبولی به زوار انجام گرفت.

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به ظرفیت و پتانسیل توسعه حرم احمدابن اسحاق(ره) و وجود این شخصیت مهم در شهر سرپل ذهاب گفت: در بحث خدمت به زوار، معرفی فرهنگ و حرم احمدابن اسحاق (ره) باید زمینه سازی کنیم و بستر مهم برای میزبانی از زایران انجام گیرد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز در ادامه با بیان اینکه دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که به همه جهانیان درس های زیادی آموخته، گفت: این آموخته ها در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده و از این رو راه و منش سید الشهدا(ع)، امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

صدراله بابلی با قدردانی از کسانی که در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات خدمت می‌کنند، افزود: کار در اینجا باقیات و صالحات است و آن چه در قیامت به عنوان برگ برنده‌ خادمین می‌ماند، شفاعت امام حسین (ع) است.

 



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا