+ 0 -
ADA



جلسه ستاد بحران در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد


جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب با موضوع مقابله با آتش سوزی با حضور فرماندار و دیگر اعضای ستاد، در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سرپل ذهاب،صدراله بابلی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به آستانه آغاز برداشت گندم در شهرستان، برای جلوگیری از آتش سوزی باید اقدامات لازم پیش بینی و اجرا گردد.

وی تشریح کرد: به همین‌منظور تعداد ۵ دستگاه ماشین آتش نشانی جهت استقرار در شهرستان از استان کرمانشاه درخواست داده شده است و ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی شهرداری سرپل‌ذهاب فعال و در حالت آماده باش می‌باشد.

وی افزود: تیپ ۷۱ پ.م پادگان ابوذر در بحث مقابله با آتش سوزی در بخش قلعه شاهین از آمادگی کامل برخوردار است.

ایشان بیان کرد: در بحث آتش زدن پس چراها به شدت جلوگیری و با مسببان آن برخورد قانونی شود.

وی تاکید کرد: در بحث برگزاری مانورهای نظامی در مناطق با پوشش گیاهان فراوان خودداری و هیچ مانور نظامی تا اطلاع ثانوی برگزار نشود .

فرماندار سرپل ذهاب گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان برای مقابله با آتش سوزی در آماده باش صد در صدی باشد تا در زمان برداشت گندم و جو هیچگونه آتش سوزی نداشته باشیم.

بابلی در ادامه، اطلاع رسانی در فضای مجازی جلوگیری از آتش زدن پس چراها، استقرار دیده بان های منابع طبیعی در ارتفاعات و اطلاع رسانی در صورت بروز هر گونه اتش سوزی از دیگر اقدامات پیش بینی شده عنوان کرد.

ایشان اظهار داشت: در طول سال نشست های لازم با تشکل های مردمی و ثمن ها باید برگزار شود، همچنین در بحث قطع درختان بلوط با مسببان آن برخورد شدید قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: با سامانه گرمسیری و ایستگاه های پمپاژ برای به کارگیری سامانه جهت مقابله با آتش سوزی هماهنگی های لازم انجام شده است.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا