نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA



جلسه اضطراری ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سرپلذهاب برگزار شد


جلسه اضطراری ستاد مقابله با ویروس کرونا با توجه به قرمز شدن رنگ شهرستان جهت تمدید اعمال شدیدترین محدودیت ها با حضور فرماندار شهرستان و با حضور دیگر مسئولین در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شرهستان سرپلذهاب ؛ فرماندار سرپلذهاب نورالدین فرزادی پور در این‌جلسه گفت: تغییر رنگ نارنجی به قرمز شهرستان خبر تاسف بار و همراه با اعمال محدودیت ها مطلق و شدیدتر خواهد بود.

 

وی افزود:اولین اثر منفی وضعیت قرمز کرونایی بر کسب و کار و معیشت مردم است که نتیجه عدم انجام وظایف در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

ایشان بیان کرد: باید بپذیریم وضعیت موجود نتیجه کوتاهی در انجام وظایف در گذشته است و مربوط به کارهای مدیران اجرایی است و در ادامه همه اقشار مردم مقصر این کوتاهی هستند.

 

ایشان گفت: شبکه بهداشت و درمان علت وضعیت قرمز بصورت علمی بررسی کنند، همچنین اتحادیه ها و صنعت و معدن بدون استثناء اصناف زیرمجموعه خود را تعطیل کندو هر گونه کوتاهی به اشد قانونی مجازات برسند.

 

فرماندار شهرستان گفت: مناطق گردشگری و تفریحی بصورت مطلق تعطیل شود، اکیپ نظارت بر بازار باید با حضور مدیران باشد،بدون ملاحظه اعمال قانون انجام گردد.

 

فرزادی پور در پایان تاکید کرد: در سراسر شهرستان، بخشداران به دهیاران این ابلاغیه ها اعلام گردد ،و در این زمینه کوتاهی نشود.

 

دکترمحسن مرادی معاون شبکه بهداشت و درمان  در  ادامه این جلسه گفت:مهمترین راه انتقال ویروس از طریق تنفس است،از آن جهت سرپلذهاب ثقل دیگر شهرستان های همجوار است تردد بسیار بالاست و این موجب تغییر رنگ نارنجی به قرمز است.

 

وی به راهکارهای جلوگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مبتلایان به ویروس کرونا حق الناسی برعهده دارند که در خانه بمانند و قرنطینه شوند و تحت درمان قرار بگیرند و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و دوری ازتجمع، مراسم ختم و عروسی از دیگر راهکارهای مهم بشمار می رود.

 

وی گفت: در سرپلذهاب استقبال از واکسیناسیون آنچنان که باید نشده، تاکنون ۴هزار و ۲۳۴ مورد واکسن انجام شده است که ازاین تعداد ۳هزار و ۴۰۸ نفر افراد ۷۰ سال به بالا هستند .

 

ایشان بیان کرد: هر گونه عوامل تجمعی محدود گردد و هرکسی بدون ماسک حضور پیدا می کنند بالاجبار ماسک بزنند .

 

دکتر مرادی گفت: سه مورد در شرایط نارنجی منجر به فوت شده و از ۳۱ نفر بستری به ۲۰ نفر رسیده که کاهش قابل چشمگیری نیست و نگران کننده است.

 

ایشان در پایان گفت: در شهرستان سرپلذهاب ۸۴۸ نفر مثبت بستری،۱۹۶۶ نفر مثبت سرپایی، ۹۲ فوتی می باشد.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا