نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

در سرپل ذهاب صورت گرفت:

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان سرپلذهاب


اولین جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب با حضور مسئولین شهرستان در هفتمین روز از سال جدید در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سرپلذهاب ؛ اولین جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب با حضور امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس ، فرماندار و مسئولین شهرستان در هفتمین روز از سال جدید در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد . دراین جلسه موضوعات مهمی همچون برنامه ریزی برای تحقق شعار سال و رهنمودهای رهبر انقلاب ، راههای افزایش تولیدات شهرستان در بخشهای مختلف، طرحها و پروژه های عمرانی شهرستان و موانع و مشکلات موجود مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تبریک سال نو اظهارداشت : منطقه غرب استان یک منطقه محروم است و براساس آماری که در سازمان آمار کشور وجود دارد شهرستان سرپل ذهاب رتبه اول بیکاری را در استان دارد و گیلان‌غرب نیز در رتبه سوم قراردارد. دکتر شهریارحیدری افزود : مسئولین شهرستان برای رفع محرومیت باید تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند و منتظر تصمیم گیری در استان و کشور برای شهرستان نباشند کما اینکه تصمیمات شهرستانی می تواند در برنامه ریزی های استانی و ملی تأثیرگذار باشد. نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت : سامانه گرمسیری یک طرح بزرگ ملی در شهرستان است که با راه اندازی کامل آن انقلاب بزرگی در تولیدات کشاورزی و رشد اقتصادی منطقه ایجاد می شود و می تواند گام مهمی در اشتغالزایی شهرستان باشد.

ایشان بابیان اینکه تلاش برای راه اندازی کامل طرح و تحت پوشش قرارگرفتن اراضی جامانده ادامه دارد افزود : جلسات متعددی با وزرای نیرو و جهادکشاورزی انجام شده و تیمهای کارشناسی نیز سفرهایی به این منطقه داشته اند که قرار شد ۴۵۰۰هکتار از اراضی جامانده از محل صرفه جویی و ذخیره در طرح تحت پوشش قرارگیرد ولی ما کماکان برای تحت پوشش قرارگرفتن تمام ۷۵۰۰هکتار اراضی جامانده تلاش می کنیم. حیدری خاطرنشان کرد : بازارچه تیله کوه نیز نقش مهمی در رشد اقتصادی منطقه دارد که پیگیریهای بسیاری هم در استان و هم با طرف عراقی انجام شده است . ایشان همچنین با اشاره به پروژه سد هواسان تصریح کرد : این طرح اعتباری از قبل داشت که برای سال جدید نیز با پیگیریهای صورت گرفته و علی رغم مخالفت‌های بسیار اعتباری دیگر برای آن در نظرگرفته شد که با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع شود. این نماینده مجلس افزود : در این طرح بیش از ۷۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و باشروع عملیات اجرایی آن بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح پتروشیمی و پالایشگاه غرب استان تصریح کرد : پالایشگاه در منطقه ای که نزدیک به مخازن گاز باشد احداث می گردد و پتروشیمی غرب استان باموافقت دولت نهایی شده و بخش خصوصی با نظارت و حمایت دولت آنرا با تایید کارشناسان و با نظر شخصی در منطقه مناسب عملیاتی خواهد کرد که برای استفاده هر سه شهرستان خواهد بود . حیدری خاطرنشان کرد : رونق و پیشرفت شهرستان در سایه همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی شهرستان محقق خواهد شد . امام جمعه شهرستان در ادامه این جلسه ضمن تبریک میلاد فرخنده منجی عالم بشریت اظهارداشت : نیمه شعبان متعلق به امام عصر(عج) ماست و ما وظیفه شرعی داریم که این روز را تا حد توان مبارک و فرخنده بداریم. ایشان بابیان اینکه نیمه شعبان بنام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است افزود : سربازان گمنام امام زمان(عج) مجاهدانه بصورت شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب است و در راه حفظ امنیت کشور انقلابی و جهادی عمل می کنند. وی در ادامه به نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت : رهبر انقلاب باتوجه به شرایط کشور امسال را زیرکانه به سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری نمودند. امام جمعه شهرستان اذعان داشت : ما در بسیاری از بخشها به رشد و خودکفایی رسیدیم ولی در بخش اقتصاد متاسفانه مشکل داریم که به دلیل عدم توجه به توان داخلی است . فاطمی نسب خاطر نشان کرد : اگر از تولید به معنای واقعی کلمه حمایت شو و موانع سرراه تولید برداشته شود خیلی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می گردد لذا مسئولین باید در تحقق شعار سال تلاش کنند . ایشان در ادامه به انتخابات اشاره کرد و گفت : مشکلاتی که امروز خصوصا در بخش اقتصادی کشور وجود دارد بخشی از آن به دلیل ناکارآمدی دولت و بخشی نیز به دلیل وجود تحریمها بوده است و دشمن از این مشکلات استفاده کرده و به دنبال دلزده کردن مردم و عدم شرکت آنها در انتخابات است ولذا مسئولین وظیفه دارند که برای ترغیب مردم جهت حضور در انتخابات تلاش کنند.

وی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران یک پشتوانه بزرگ مردمی دارد که مظهر اقتدار نظام است که در ۱۲فروردین ۹۸رای به نظام دادند و در هر میدانی نیز حضور یافته و مهر تایید دیگری بر جمهوری اسلامی زدند و درانتخابات آینده نیز مشارکت حداکثری خواهند داشت. فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه این جلسه اظهارداشت : تحقق شعار سال و رهنمودهای رهبر انقلاب لازم و هر مسئولی برای انجام حداقل‌های مردم وظیفه دارد که با تلاش جهادی و انقلابی تلاش کند . نورالدین فرزادی پور افزود : تهدید کرونا باتوجه به ایام نوروز بیشتر شده است و رنگ وضعیت شهرستانهای همجوار تغییر کرده است لذا ضمن تقدیر از دستگاههای اجرایی و رعایت مردم از مردم انتظار می رود که در ادامه راه نیز با همین شدت پروتکلهای بهداشتی رعایت شود. وی تصریح کرد : برای اشتغال مناطق روستایی اعتبارات مناسبی تخصیص یافته و در سال جدید برنامه روستای بدون بیکاری دنبال می شود که لازم است دراین زمینه تلاش زیادی برای جذب اعتبارات و افزایش تولیدات روستایی انجام شود .



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا