نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA



امروز صورت گرفت: برگزاری جلسه هماهنگی مراسم ١٣ آبان در قرارگاه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان سرپلذهاب


جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ١٣ آبان در قرارگاه حضرت ولیعصر(عج) با حضور امام جمعه و فرماندار سرپلذهاب و اعضاء مدیران برگزار شد.

   امام جمعه حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در این جلسه یادآور شد:در این روز تاریخی، یاران حضرت امام در راه مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی، جان و خون خود را در طبق اخلاص گذاشتند. 

   وی افزود:روز ۱۳ آبان، بیانگر سه رویداد تاریخی بزرگ و مهم است،  سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی که نماد شیطنت بود در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام، تسخیر شد و نقاب از چهره کریه آمریکا برداشته شد.

    وی برای مقابله با اهداف شوم دشمنان اسلام ارتقاء آگاهی و بصیرت و هوشیاری را تاکید کرد .    

فرماندارسرپلذهاب نورالدین فرزادی پور در ادامه بیان کرد: ۱۳ آبان نمادی از عزم راسخ و انقلابی مردم ایران در مبارزه با استکبار جهانی است و اقشار مختلف مردم ایران از این فرصت مهم و اثرگذار برای نشان دادن نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی بهره خواهند گرفت.   

 وی اظهار داشت: یادآوری وقایع تاریخی این روز ، برای همه مردم به ویژه نسل جوان و دانش آموز، امری بسیار لازم و ضروری است که مسئولین باید زمینه آن را فراهم کنیم.  

  لازم به ذکر است در شهرستان سرپلذهاب مراسم گرامیداشت روز ١٣ آبان بصورت تجمع و با رعایت پروتکل های بهداشتی ساعت 9:30 صبح در جوار حرم احمد ابن اسحاق برگزار می شود و سخنرانی و به اتش کشیدن پرچم استکبار و قرات بیانیه از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

     ۱۳ آبان ۴۳ روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، ۱۳ آبان ۵۷ روز شهادت دانش آموزان بی گناه در مقابل دانشگاه تهران ازسوی رژیم منحوس پهلوی و ۱۳ آبان ۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، به عنوان سه واقعه تاریخی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تاثیر ویژه ای را داشت.    

  در ۱۳ آبان ۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت ساز نزدیک می شد همه اقشار مردم ایران سعی در ایفای نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند که در این میان شور و حال دانش آموزان وصف ناپذیر بود. 

     در این روز دانش آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا همگام با دانشجویان این دانشگا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند که ماموران رژیم منحوس پهلوی در ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در میان آنان پرتاب کردند که با فریادهای الله اکبر لرزه بر اندام مأموران مسلح افتاد و شروع به تیراندازی کرده و جوانان و نوجوانان بی گناه را یکی پس از دیگری در خون خود غوطه ور کردند که این تیراندازی مرگبار ۵۶ شهید و صدها مجروح برجای گذاشت.  



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا