نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA



امروز صورت گرفت: بازدید مسئولین استانی و شهرستانی در سرپلذهاب از حفاری سه حلقه چاه در منطقه دشت ذهاب


با حضور معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، فرماندار شهرستان سرپل ذهاب، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی از حفاری سه حلقه چاه در منطقه دشت ذهاب بازدید بعمل آمد.

شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قبل از زلزله  در مناطق دشت ذهاب،سرقلعه و جگیران و پشت تنگ یک حلقه چاه به طور کلی تامین کننده آب ۱۳ روستا بود که بعد از زلزله با کاهش شدید مواجه شدند.

وی افزود: از محل اعتبارات شهرستانی و استانی ۲۲ میلیارد اعتبار به منطقه دشت ذهاب و سرقلعه اختصاص پیدا کرد سه حلقه چاه در این منطقه قرار شد حفاری شود دو حلقه انجام گرفته و یک حلقه در حال حاضر آماده حفاری است.

وی ادامه داد: مجموعه هزینه اصلاح شبکه و انتقال آب در شهرستان سرپلذهاب ۶۲ میلیارد است که  ۲۲ میلیارد آن از محل اعتبارات استانی و شهرستانی در منطقه دشت ذهاب هزینه شده است

ایشان گفت: امید است با انتقال  آب های جدید اضافه شده به شبکه انتقال، مشکلات روستای دشت ذهاب و سرقلعه مرتفع خواهد شد زیرا که حفاری های صورت گرفته به شکل علمی انجام گرفته آب مناسبی هم وارد شبکه و  انتقال و به مصرف مردم آن منطقه خواهد رسید.

در ادامه نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ما گفت : با اجرای سامانه گرمسیری و فراهم شدن بستر اشتغال و فعالیت بیشتر در بخش کشاورزی در دشت ذهاب هم مهاجرت معکوس و هم جمعیت منطقه افزایش پیدا کرده و به همین جهت زیرساخت‌های اولیه تامین آب آشامیدنی برای اهالی کفایت نمی‌کند.

وی افزود: به جهت هماهنگی و پیگیری هایی که صورت گرفت از جمله مدیریت آب و فاضلاب استان پیگیری هایی که در شهرستان صورت گرفته و همچنین نماینده مردم در شورای اسلامی سه حلقه چاه در این منطقه در نظر گرفته شد که با حفر این سه حلقه چاه کمبود آب مورد نیاز اهالی مرتفع میشود

گرچه آب آشامیدنی مناسب در دسترس است اما کفایت این جمعیت را نمی کند .

فرماندار شهرستان گفت: به محض به بهره برداری رسیدن چاه ها این منطقه از آب پایدار برخوردار میشود.

در ادامه مهندس یوسف اسماعیلی معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت :بعد از بروز خشکسالی های چند ساله اخیر متاسفانه سطح منابع آبی در اغلب نقاط استان به ویژه در مناطق گرمسیری استان (شهرستان سرپلذهاب) متاسفانه به شدت نشان داد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در صدد مطالعات و آب یابی برآمد تمام فعالیت‌های خود را به صورت فشرده انجام داد خوشبختانه تمام نقاطی که در برنامه‌های بلندمدت آب و فاضلاب استان بود محقق شد با تامین اعتباری که از محل منابع ملی استانی و محرومیت حاصل شد امروز شاهد حفاری دومین حلقه چاه در سطح شهرستان سرپلذهاب هستیم.

وی تصریح کرد: امید است بعد از اجرای حفاری، عملیات اجرایی به صورت کاملا مطالعه شده و علمی اجرایی خواهد شد. ضمن تقدیر و تشکر از صبر و شکیبایی مردم در تابستان و مشکلات تنش آبی، در کمترین زمان ممکن پروژه های آبرسانی قبل از تابستان ۱۴۰۱ به مرحله اجرا و بهره‌برداری خواهد رسید.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا