+ 0 -
ADA



اسناد اراضی کشاورزی روستای شوربلاغ شهرستان روانسر به صورت نمادین به تعدادی از روستاییان اهدا شد


اسناد اراضی کشاورزی روستای شوربلاغ شهرستان روانسر با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس کل دادگستری استان مدیر کل ثبت اسنادواملاک و جمعی از مسئولین استان و شهرستان روانسر به صورت نمادین به تعدادی از روستاییان اهدا شد.

 

استاندار کرمانشاه در این مراسم  با اشاره به اجرای طرح کاداستر در سراسر کشور، گفت: طرح حدنگاری اراضی کشاورزی با جدیت در کرمانشاه دنبال می‌شود.

بهمن امیری مقدم در مراسم اعطای اسناد ملکی به کشاورزان روانسر، اظهار کرد: امروز همه وظیفه داریم که قانون مربوط به طرح کاداستر را خوب اجرا کنیم زیرا در جامعه‌ای که قانون در آن اجرا شود توسعه در آن جامعه بیشتر ایجاد می‌شود.

وی افزود: اجرای قانون علاوه بر حل مشکلات در خصوص پرونده‌های مربوط به کشاورزان منجر به ایجاد آرامش، صمیمیت و همزیستی مسالمت آمیز نیز می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اجرای این قانون آرامش بیشتری را در بین کشاورزان و حل اختلافات ملکی آنها به دنبال خواهد داشت و ما حقیقتاً به دنبال این هستیم که این رویه در کل شهرستان‌های استان دنبال شود.

امیری مقدم بیان کرد: با ایجاد آرامش و وحدت رویه در بین کشاورزان اعطای خدمات و تسهیلات به آنها بهتر و روانتر انجام می‌شود و ما در شهرستان‌ها مسئولیت اجرای طرح را به فرمانداران واگذار کردیم.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر در کرمانشاه باید به عنوان نمونه در سطح کشور معرفی شود و همه فرمانداران بخشداران و دهیاران در این زمینه وظیفه مهمی به عهده دارند و از این ظرفیت باید به منظور تسریع در اجرای کارها و حل مشکلات موجود استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید مشابه چنین مراسمی در تمامی شهرستان‌های استان با حضور فرمانداران برگزار و اجرای آن با پیگیری مؤثر تسریع شود.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و کم شدن کار کشاورزان، گفت: با توجه به نزدیکی سرما و کمتر شدن کارها، کشاورزان دسترسی آسان‌تری به ادارات برای اسناد کاداستر زمین خود را دارند از این رو دستگاه‌ها هم باید همکاری خود را در این افزایش دهند.

امیری مقدم گفت: در آینده هر گونه ارائه خدمات و تسهیلات به کشاورزان با شرط داشتن سند انجام خواهد شد و از دیگر کشاورزان استان می‌خواهیم که اجرای این برنامه را جز پیگیری‌های خود قرار دهند.

در ادامه مراسم رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه 98 درصد اسناد  برای منابع ملی استان صادر شده و 2 درصد باقیمانده در دست پیگیری و اقدام است گفت از رؤسای دادگستری حوزه های قضایی تابعه و فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی و رؤسای ثبت اسناد واملاک استان  می خواهیم تا تحقق این مهم بیش از پیش پای کار باشند.

دکتر توسلی زاده با اشاره به اینکه استان کرمانشاه جزء قطب های کشاورزی کشور می باشد از روستاییان استان خواست جهت سندار نمودن اراضی کشاورزی خود اقدام و با این کارقسمت عمده اختلافات و دعاوی مالکیتی خود را مرتفع سازند.

 رئیس شورای قضایی استان بیان داشتند از 550 هزار پرونده سال گذشته حدود یک چهارم آن مربوط به دعاوی و اختلافات ملکی بوده که با سند دار شدن کلیه اراضی تعداد قابل توجهی از این پرونده ها کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: اکنون دولت آمادگی پیدا کرده که سندهای زمین‌های کشاورزی را به کشاورزان واگذار کند  این مهم موجب به حداقل رسیدن اختلاف‌های ملکی و سهولت و تسریع در دریافت تسهیلات بانکی خواهدشد.

سعدی مصطفی زاده اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کشاورزان منطقه با صدور سند رفع خواهد شد و مالکیت آنان بر اراضی زراعی تثبیت می‌شود از این‌رو دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان روستاها، با انعکاس مطلوب و اطلاع‌رسانی خوب و مناسب کشاورزان را از اجرای این طرح مطلع و آنان برای تهیه سند مالکیت اراضی کشاورزی ترغیب کنند.

وی همچنین یکی از راهکار‌های موفقیت در اجرای این قانون و ترغیب مردم به دریافت سند مالکیت و تعویض اسناد دفترچه‌ای و منگوله دار قدیمی را آگاه سازی آن‌ها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها عنوان کرد.

 مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه با اشاره به مزایای اسناد حدنگار اراضی کشاورزی از جمله مشخص شدن حدود و ثغور زارعین در راستای تثبیت مالکیت آنها به صورت مفروز،کاهش دعاوی و واختلافات مالکیتی، استفاده از تسهیلات بانکی،کفالت های حقوقی و ثبتی که خود موجب کاهش چشمگیر زمین خواری و کوه خواری می‌شود، از روستاییانی که تاکنون اقدام به تشکیل پرونده جهت صدور اسناد زراعی خود ننموده اند خواست که هرچه سریعتر نسبت به سند دارکردن اراضی خود اقدام نمایند.

نوری در ادامه به  ارائه آمار و عملکرد استان کرمانشاه در حوزه  کاداستر پرداخت و  گفت  تاکنون تعداد 421801 برگ سند کاداستری به صورت کلی صادر شده است که از این تعداد ،  40022 برگ سند کاداستری در هفت ماهه اول سال جاری صورت گرفته است  که نسبت به مدت مشابه سال قبل  حدود 40درصد رشد داشته است.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا