+ 0 -
ADA

کرمانشاه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موفق عمل کرده است

کرمانشاه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موفق عمل کرده است


مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: کرمانشاه اولین استان موفق در اجرای این سند مهم و بالادستی در کشور با تعریف ۲۱۹ برنامه است.

یزدان پناه روز سه شنبه مورخ 98/5/15 در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ که به ریاست بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دستور مقام معظم رهبری تدوین شده و رییس جمهوری  هر دستور، ابلاغیه و قانونی متضاد با آن را ملغی اعلام کرده است.

وی در ادامه از بسیج تمام امکانات و منابع آموزش و پرورش برای اجرای کامل آن که در راستای برنامه ششم توسعه نیز هست، خبر داد.

در سال جاری ۲۱۹ برنامه برای اجرای سند تحول بنیادین استان تدوین شده است

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استان در سال ۹۸ در تمام دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسط اول و دوم و غیره اجرای ۲۱۹ برنامه طرح ریزی شده است.

 افضلی در بخش دیگری از سخنان خود به مراکز پیش دبستانی استان پرداخت و گفت: کرمانشاه در جذب پیش دبستانی ها در سال های گذشته رتبه خوبی در کشور نداشت ولی در سال جاری با جذب ۲۲ هزار و ۸۰۰ کودک به مراکز پیش دبستانی رتبه خوبی کسب کرد.

وی در ادامه از جا ماندن هشت هزار و ۸۸۶ کودک به مراکز پیش دبستانی خبر داد و گفت: اگر سازمان ها و ارگان ها در مناطق روستایی، عشایری و شهرک های حاشیه نشین همکاری لازم را داشته باشند این کودکان نیز جذب پیش دبستانی ها خواهند شد.

او شرکت در دوره پیش دبستانی برای کودکان را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه ۲ زبانه است باید به این امر توجه بیشتری شود تا زمانی که کودکان به کلاس اول ابتدایی می روند کمتر با مشکل روبرو شوند.

افضلی بیشترین آمار مردودی دانش آموزان را مربوط به دوره ابتدایی و کلاس اول دانست و بیان داشت: اگر بسیاری از مشکلات روحی، اعتماد به نفس، زبانی و غیره در پیش دبستانی که اجباری نیست برطرف بشود کودکان در دوره ابتدایی با مشکلی روبرو نخواهند شد و از استاندار درخواست کرد برای جذب پیش دبستانی ها به ارگان ها دستور دهند بیشتر همکاری کنند.

وی در ادامه تعداد پیش دبستانی های استان در سال جاری را طبق آمار ثبت احوال ۳۲ هزار نفر اعلام کرد که ۹ هزار نفر از این تعداد در جامعه عشایری هستند که یکی از مهم ترین مشکلات آنها نبود تجهیزات و امکانات است.

آموزش مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی عامل کاهش آسیب های اجتماعی می شود 

مجری و طراح برنامه کیو سی تی ( مهارتهای اجتماعی و هوش هیجانی) در استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از مهم ترین عوامل آسیب های اجتماعی، کاهش اعتماد به نفس در افراد است که در کلاس های کیو سی تی به دنبال افزایش آن و مهار هوش هیجانی افراد هستیم.

نبی بستان گفت: هم اکنون این آموزش ها در ۳۸ مرکز خصوصی و وابسته ادارات مانند بهزیستی استان دایر است و تاکنون ۱۳۰ مربی با مدرک فوق لیسانس روانشناسی جذب و به کارگرفته شده و سه هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دیده اند.

وی در ادامه با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش های کیو سی تی به بچه ها و دانش آموزان از استاندار کرمانشاه خواست، برای پایلوت اعلام کردن مدارس (هفت مدرسه) استان برای آموزش کیو سی تی به وزارت اعلام کنند تا این آموزش ها در مدارس نیز به صورت رسمی آغاز شود.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۳۲۵ هزار نفر دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی است.