+ 0 -
ADA



سخنان دکتر رستمی پیش از خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع پاوه


پاسداری از خون شهدا، ارزش‌های انقلاب، ولایتمداری‌، شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌های دشمن‌شکن تماما افتخار و برگ‌های زرینی بوده است که ملت عزیز به تاریخ انقلاب افزوده‌اند.

 

فرماندار پاوه ضمن قددانی از ملت ایران به خصوص مردم شهرستان پاوه به پاس ۴۴ سال مقاومت و وفاداری علی‌رغم سختی‌ها و تنگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه که کوچکترین اثری بر ایمان و اعتقاد ناب آن‌ها نگذاشته است،اظهار کرد:لنگر اصلی انقلاب که در مقابل همه طوفان‌های مهیب و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب، حفظ شده مردم عزیز بوده و هستند.

وی با بیان اینکه در طول این ۴۴ سال مردم همواره حافظ و نگهداره این انقلاب بوده‌اند،گفت: شهرستان پاوه با تقدیم ۶۵۰ شهید، ۹۰۰ جانباز و ۳۰ آزاده و بیش از ۵ هزار ایثارگر گویای این حقیقت است.

فرماندار پاوه افزود: پاسداری از خون شهدا، ارزش‌های انقلاب، ولایتمداری‌، شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌های دشمن‌شکن تماما افتخار و برگ‌های زرینی بوده است که ملت عزیز به تاریخ انقلاب افزوده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند، گفت: این انقلاب به پشت گرمی و پشتوانه مردم عزیز، دستاوردهای عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد که اولین دستاورد در حوزه سیاسی و فرهنگی، استقلال از وابستگی بیگانگان،با تکیه بر نیروهای داخلی بوده است. 

دکتر رستمی افزود: تأسیس حکومت دینی مبتنی بر دین اسلام و تعالی انسان‌ساز و مردم‌سالاری دینی و استقلال و خودباوری و گفتمان وحدت بین اهل تسنن وتشیع و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از دستاوردهای دینی و فرهنگی و سیاسی ماست 

وی گفت: تقویت محور مقاومت اسلامی و استکبارستیزی وتحقیر آمریکا و آرایش نظامی ناوهای جنگی ما در برابر ابر قدرت دنیا در آب‌های آزاد از نمونه‌های این دستاوردهاست 

فرماندار پاوه افزود: امروز جزء ۱۴کشور برتر از نظر قدرت نظامی مطابق تحقیقات موسسه تحقیقاتی گلبالفایر آمریکا در دنیا هستیم و چهار قدرت برتر موشکی جهان هستیم که باعث بازدارندگی است تادشمنان نگاه چپ به مردم ما نداشته باشند 

وی اضافه کرد: دستاوردهای دیگر ما در حوزه علمی و فناوری است که با ارتقای سطح علم و سواد با یک سرعت فزاینده رسیده‌ایم. 

رستمی اظهار کرد: این در حالی بود که در این مملکت قبل از ما خاندان قاجار سفارش می‌کردند که اگر خواهان سلطنت در ایران هستید باید سعی کنید مردم گرسنه و بی‌سواد باشند. 

فرماندار پاوه گفت‌: در فناوری نانو جزء ۵ کشور برتر دنیا و در هسته‌ای جزء ۱۰ کشور برتر دنیا و در فناوری هوا و فضا رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۱۱ در جهان هستیم. 

وی اضافه کرد: در سطح بهداشت و سلامت افزایش جمعیت پزشکان و متخصصان را داریم که در قبل از انقلاب اکثر پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند پاکستانی و بنگلادشی بودند، اما امروز شاهد افزایش جمعیت پزشکان عمومی و متخصص هستیم. 

رستمی ادامه داد: در تولید علم هم در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه اول خاورمیانه و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم. 

وی با اشاره به دستاورد عمرانی و اقتصادی نیز، گفت: راه، برق، گاز مخابرات، سدهای مخزنی، آب تصفیه شده سالم، صادرات غیرنفتی، پتروشیمی و ساخت مسکن حرف برای گفتن داریم. 

فرماندار پاوه تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۲۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان را در حوزه آب ،کشاورزی، حمل و نقل، آموزش، انرژی، بهداشت و درمان و عمران شهری و روستایی در این شهرستان افتتاح می‌‌شود. 

وی به دستاوردهای حوزه مخابرات هم اشاره کرد و گفت: تمام شهرهای پاوه یا تلفن ثابت دارند یا از طریق سیستم BTS صاحب ارتباط هستند به طوری که شهرستان ۴۱ سایت BTS و ۲۷ مرکز ADSl دارد. 

رستمی خاطرنشان کرد: در حوزه برق، امروز تمامی شهرها و روستاها و تمامی پاسگاه‌های مرزی در نوک قله‌ها، از نعمت برق استفاده می‌کنند، اما شاهدیم در عراق مردم فقط ۶ ساعت در روز برق دولتی دارند و بقیه ساعات را از موتور استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به فعالیت های حوزه گاز نیز، گفت: گاز در قبل از انقلاب صفر بود، اما امروز گاز در شهرها ۱۰۰درصد و در روستاها ۹۰ درصد مشمول گاز هستند، در پاوه هم امسال روستاهای کمدره، نجار، و دهستان شرام از این نعمت برخوردار شدند،اما بجز دو روستای هجیج و هیرویی جایی نداریم که گازکشی نشده باشد

رستمی در ادامه سخنانش پیش از خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع پاوه گفت : درحوزه آب و فاضلاب، آب شرب شهر پاوه سراب هولی بود اما امروز ۱۲ چاه عمیق، ۱۲ مخزن، تصفیه‌خانه و درحوزه ورزشی یک سالن ورزشی بود،اما امروز ۱۱ سالن، استخر سرپوشیده، ۹ زمین ورزشی روباز و کتابخانه هم در گذشته یک کتابخانه بود که امروز ۵ کتابخانه با ۶۵ هزار جلد کتاب و راه‌های ما ۳۰۰ کیلومتر جاده خاکی بود که امروز ۶۰۵ کیلومترجاده آسفالت،در حوزه بهداشت و درمان ۸ مرکز بهداشتی‌، ۲۵ خانه بهداشت، ۴ مرکز فوریت‌ها و بیمارستان مجهز با پزشکان متخصص و نرخ باسوادی ما از ۳۸ درصد به ۹۸ رسیده، در حوزه صدا و سیما ۸ ایستگاه فرستنده، و در حوزه گردشگری۸۰ مرکز اقامتی در این شهرستان وجود دارد 

فرماندار پاوه افزود: یک سوم مراکز اقامتی استان در شهرستان پاوه است و این فرصت درآمد از طریق گردشگری را نشان می‌دهد. 

رستمی گفت: تولید شیلات نیز ۳ هزار تن در سال است که با بهره‌برداری شیلات دشه، تا ۴ هزار تن افزایش پیدا می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار این دستاوردها مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال، بیکاری، قیمت خودرو، مسکن داریم که دولت خدمتگزار تصمیم به حل این مشکلات گرفته است. 

رستمی در پایان،گفت: من نیز با بسیج همه ادارات تمام تلاش مان این است، برای خدمت گذاری و نوکری به مردم وقت بگذاریم.



فرماندار
اوقات شرعی
آب و هوا