+ 0 -
ADA

با حضور رییس مجلس:

۶ پروژه با بیش از هزار میلیارد تومان در کرمانشاه کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود


رییس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق کرمانشاه گفت: ۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتباری بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان روز سه‌شنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان، کلنگ زنی و یا افتتاح می‌شود.

علیرضا تخت شاهی  افزود: در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد که 

این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهد کرد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه افتتاح واحد ۲ بخش گازی نیروگاه دالاهو با ظرفیت اسمی ۳۱۰ مگاوات و با صرف اعتباری در حدود ۳۰۰ میلیون یورو و ارتقای توان نیروگاه زاگرس را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که توسط وزیر نیرو در هشتمین هفته پویش «هرهفته الف. ب. ایران» افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود: همچنین در جریان سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه تصفیه‌خانه های فاضلاب شهرهای سنقر و صحنه نیز کلنگ زنی خواهد شد.
به گفته تخت شاهی، مرحله اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ۴۶ هزار نفر را زیرپوشش خواهد برد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام اول این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.
رییس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را زیرپوشش قرار می‌دهد و همانند پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنقر و تمامی پروژه های تصفیه فاضلاب مزیت‌هایی از قبیل افزایش سطح بهداشت و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهد داشت.
وزیر نیرو قرار است صبح روز سه شنبه ۱۹ آذرماه به اتفاق لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در هفته نهم و در ادامه پویش هرهفته الف. ب. ایران، به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۶ پروژه به کرمانشاه سفر کند/ايرنا



اوقات شرعی
آب و هوا