+ 0 -
ADA

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

۲۱ درصد داوطلبین انتخابات شوراهای شهر و روستا از اهل سنت و جامعه اهل حق هستند


مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه در تاریخ همواره از کرمانشاه به عنوان نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب یاد شده است، در ادامه گفت: ۲۱۷۵ نفر از افراد ثبت نام شده برای انتخابات شهر و روستا از اهل سنت و جامعه اهل حق بوده اند که ۲۱ درصد داوطلبین ثبت نامی را تشکیل می‌هد.

 جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت روند انتخابات در استان اظهار داشت: از روز ۱۳ اردیبهشت ماه هیات نظارت استان، بررسی این شکایت های داوطلبین رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای شهر را آغاز کرده اند و در روز ۲۳ اردیبهشت ماه نتیجه نهایی از طریق فرمانداری ها اعلام می شود.

وی افزود: از مجموع هزار صد و یازده نفر داوطلبی که برای شوراهای شهر ثبت نام کرده اند تاکنون صلاحیت ۸۹۵ نفر تایید شده است و ۱۷۰ نفر نیز در این مرحله رد صلاحیت شده اند و ۴۶ نفر هم تاکنون انصراف داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: ۸۳ درصد مجموع داوطلبین ثبت نام شده شوراهای شهر تاکنون تایید صلاحیت شده اند.

وی در مورد انتخابات شوراهای روستا گفت: ۱۷۳۹ روستا (۹۸ درصد روستاها) در ۳۲ بخش استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه افزود: ۹۰۴۰ داوطلب در این انتخابات ثبت نام کرده اند که ۸۸۵۰ نفر (۹۸ درصد کل داوطلبین)در هیات های اجرایی تایید شده اند و ۱۳۱ نفر  ردصلاحیت و ۵۹ نفر نیز انصراف داده اند.

بالایی ادامه داد:  از ۱۳ اردیبهشت طی مدت ۱۴ روز صلاحیت این افراد توسط هیات‌های نظارت بخش‌ها را بررسی می کنند و نتیجه نهایی در ۲ خرداد توسط بخشداری ها ابلاغ می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گفت: تبلیغات انتخابات شهر و روستا از ۲۰ خرداد و به  ۷ روز آغاز می شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اتفاقات خوبی مانند رفع تحریم ها و گشایش های اقتصادی پیش رو و همچنین با ورود چهره های موثر، توانمند و با برنامه، فضا به سمت رقابتی شدن و افزایش مشارکت پیش می رود.

بالایی گفت: از ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در وزارت کشور آغاز می شود و ۵ خرداد اسامی تایید صلاحیت شده ها ابلاغ و از ۷ خرداد تبلیغات ریاست جمهوری به مدت روز ۲۰ و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای انجام خواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در تاریخ همواره از کرمانشاه به عنوان نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب یاد شده است، در ادامه گفت: ۲۱۷۵ نفر از افراد ثبت نام شده برای انتخابات شهر و روستا از  اهل سنت و جامعه اهل حق بوده اند و سهم ۲۱ درصدی را از میان داوطلبین استان برخوردار هستند. که تعداد ۳۳۰ نفر در شهرها و ۱۸۴۵ نفر در روستاها ثبت نام کرده اند.

وی افزود: هرچند در آمار ثبت نامی ها این دوره در مقایسه با دوره پنجم، شاهد یک کاهش هستیم ولی در حوزه ثبت نام داوطلبین اهل سنت و اهل حق شاهد افزایش بوده ایم که نشان از فراهم شدن زمینه‌های مشارکت در انتخابات است.



اوقات شرعی
آب و هوا