+ 0 -
ADA

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه:

گیلانغرب از ظرفیت های عظیمی برای توسعه برخوردار است

مراسم توديع و معارفه بخشدار مركزي گيلانغرب چهارشنبه ۲۶ دی ماه با حضور بهرام سلیمانی مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ بهرام سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: هنر شعرسرايي و بداهه گويي از جمله خصوصيات برجسته فرهنگي در ميان مردم گيلانغرب است

وی گفت: گيلانغرب از جمله پايگاه هاي اصلي حاميان دولت در استان به شمار مي رود.

این مدیر ستادی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: معرفي گيلانغرب به عنوان دومين شهر مقاوم كشور نشانه اي از حضور پررنگ مردم منطقه در عرصه دفاع از ارزشهاي انقلاب اسلامي و تماميت ارضي است.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرستان گيلانغرب كه هنوز از محروميت هاي ناشي از خسارات جنگ تحميلي رنج مي برد در ادامه عنوان کرد: طي ماه هاي اخير با توجه به وقوع زلزله و وارد آمدن خسارات به ابنيه و منازل و ... با مشكلات ديگري مواجه شده است كه اميدواريم با تلاش هاي شبانه روزي مسئولان و مردم شاهد پيشرفت سريعتر در عرصه بازسازي مناطق زلزله زده باشيم.

سلیمانی ادامه داد: خصلت ایلي و طايفه اي سبب شده است تا بسياري از مناسبات اجتماعي و آداب و سنن زندگي مردم متاثر از فرهنگ و آداب و رسوم ايلي و طايفه اي باشد؛ به همين خاطر بزرگان و متنفذين كماكان حضور پررنگي در عرصه اجتماعي دارند و به عنوان ستون هاي اجتماعي در گيلاغرب كماكان تاثيرگذار ظاهر مي شوند.

وی ادامه داد: به دليل طبع ظريف و به ويژه ذوق ادبي مردم؛ هنر شعرسرايي و بداهه گويي از جمله خصوصيات برجسته فرهنگي در ميان مردم گيلانغرب مي باشد.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه افزود: در حاضر شهرستان گيلانغرب از جمله پايگاه هاي اصلي حاميان دولت در استان به شمار مي رود كه در آن گروه ها و شخصيت هاي سياسي و فرهنگي، ضمن مطالبه گري، تلاش زيادي در جهت نشاط سياسي در استان داشته اند.

سلیمانی گفت: حضور پر رنگ بدنه جامعه در فعاليت هاي عام المنفعه و به ويژه حساسيت عمومي نسبت به حفظ و حراست از عرصه هاي طبيعي و محيط زيست و به ويژه مشاركت در اطفاء حريق مراتع و جنگلها و پاكسازي عرصه منابع طبيعي ، در سطح استان از نمونه هاي قابل توجه مي باشد.

وی عنوان کرد: شهرستان گيلانغرب با جمعيتي حدود 60 هزار نفردهمين شهرستان به لحاظ جمعيتي است، اما با 2585.8 كيلومتر مربع وسعت بعد از شهرستان كرمانشاه دومين شهرستان استان مي باشد . استفاده از ظرفيت بازارچه مرزي سومار نيز از ديگر نقاط قوت شهرستان گيلانغرب محسوب مي شود.

سلیمانی اشاره کرد: گیلانغرب ۶۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور را دارا می باشد و این یکی از شاخص های برجسته اقتصادی این شهرستان می باشد. . همچنین ایجاد صنایع تبدیلی قیر و مشتقات آن می تواند به عنون یکی از قطب های توسعه صنعتی شهرستان و حتی استان عمل نماید و ضمن ایجاد اشتغال، منابع ارزی کشور را افزایش دهد.

وی ادامه داد: سدهای زاگرس، دایک، شرف شاه  و گُله شِک با گنجایش بیش از ۱۹۵ میلیون متر مکعب آب، از مهمترین استعدادهای شهرستان برای توسعه در بخش کشاورزی است.

این مدیر ستادی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: گیلانغرب به دلیل برخورداری از ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و جنگلی به ویژه درختان بلوط از جایگاه ویژه ای در استان برخوردار است و لذا حفظ و حراست از این منابع در مقابل آتش سوزی و... یکی از اقداماتی است که باید در دستورکار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان همچنین دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در سالهای اخیر بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی به صورت آبیاری تحت فشار درآمده است.  وجود ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز شهرستان را به یکی از قطب های دامپروری منطقه تبدیل کرده است. به گونه ای که مهمترین راه امرار معاش منطقه از طریق دامپروری و کشاورزی است و لذا توسعه روستایی به عنوان یکی از استراتژی های اصلی توسعه شهرستان باید مد نظر باشد.

وی افزود: ویژگی های طبیعی قابل توجه شهرستان و جاذبه های طبیعی آن، یکی از راهکارهای ارتقاء صنعت گردشگری در شهرستان است و در صورتیکه توسعه گردشگری منطقه مد نظر باشد، میتواند  به عنوان یک استعداد بسیار خوب مد نظر قرار گیرد.

سلیمانی بیان کرد: شهرستان گيلانغرب با اين مردمان و با اين ظرفيت ها و پتانسيل ها، شايسته خدمات موثرتري است.

وی عنوان کرد: اميدواريم با توجه به چنين روحيه همدلانه اي شاهد توسعه در تمامي ابعاد آن بالاخص توسعه پايدار در منطقه باشيم.

در اين مراسم كامبيز غيب گو (با مدرك تحصيلي كارشناسي علوم سياسي و كارشناسي ارشد روابط بين الملل) از نيروهاي بومي به عنوان بخشدار مركزي گيلانغرب معرفي و ازخدمات علي احمد احمدي تقدير به عمل آمد.



اوقات شرعی
آب و هوا