+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان از امروز پرداخت می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: کمک های بلاعوض به زلزله‌زدگان استان از امروز(شنبه) پرداخت می‌شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهار کرد: اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده، اما کماکان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و .... ادامه دارد.

وی افزود: حدود 84 هزار چادر دولتی و حدود 10 هزار چادر مردمی به ارزش 72 میلیارد تومان در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اکنون بحث اسکان موقت در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در این ارتباط عملیات آواربرداری به منظور ایجاد اسکان موقت یعنی نصب کانکس ها آغاز شده است.

مهندس بازوند گفت: نصب تعداد 10 هزار کانکس به عنوان اسکان موقت در روستاها با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است. البته مردم ساکن روستا می توانند به جای دریافت این کانکس ها از کمک سه میلیون تومانی دولت برای اسکان موقت هم بهره مند بشوند.

وی ادامه داد: در شهرها نیز تاکید بر این است تا مردم با در اختیار گرفتن منازل و پرداخت اجاره بها از سوی دولت تا سقف پنج میلیون تومان اقدام کنند، هرچند دولت در این زمینه نیز آمادگی کامل دارد در شهرها هم در حد نیاز کانکس به منظور اسکان موقت تعبیه کند.

استاندار کرمانشاه گفت: دولت در اقدامی بی نظیر طی یک روز بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار شامل 765 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک های بلاعوض را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه تصویب کرد و در همان روز هم این اعتبار تخصیص داده شد

وی افزود: اکنون 50 درصد کمک های بلاعوض دولت یعنی اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان از سوی دولت به بنیاد مسکن پرداخت شده که از امروز به مردم پرداخت می شود. طی روزهای آینده نیز 50 درصد مابقی این کمک‌های بلاعوض از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

مهندس بازوند تاکید کرد: پرداخت این کمک های بلاعوض طبق دستورالعمل مشخصی انجام می شود که بر این اساس در مجموع مردم ساکن در روستاها تا سقف 9 میلیون تومان و مردم ساکن در شهرها تا سقف 12 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می كنند.



اوقات شرعی
آب و هوا