+ 0 -
ADA

معاون عمرانی استاندار:

کشاورزان باید هر چه زودتر از منابع آبی سد آزادی بهره‌مند شوند / تکمیل تونل سیاه طاهر یک اولویت مهم برای استان است


معاون عمرانی استاندار گفت: سد آزادی یکی از پروژه‌های بسیار مهم عمرانی و توسعه آفرین ثلاث باباجانی است که می تواند تحولی در منطقه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ « منوچهر فخری» در نشست کمیته برنامه ریزی ثلاث باباجانی که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار شهرستان و مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد؛ گفت: مردم ثلاث باباجانی توقع دارند هرچه زودتر از منابع آبی سد آزادی برای توسعه باغداری، کشت های آبی در منطقه بهره مند شوند.

 

 

 

وی افزود: امروز در حضور کشاورزان یک بازدید میدانی از خط لوله انتقال آب از سد آزادی به دشت حر داشتیم و در این جلسه مقرر شد آب منطقه ای تا ١۵ بهمن کلیه مشکلات این خط را برطرف کرده و امکان برقرارشدن جریان آب را، فراهم کند. 

 

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: با بهره برداری از این خط لوله، ١٧٠٠ هکتار از اراضی دیم در دشت حر تبدیل به آبی می شود و ٢٠٠ هکتار باغ در زمکان با استفاده از این آب ایجاد می گردد. همچنین بخشی از آب این سد به حوزه صنعت ثلاث باباجانی اختصاص می یابد.

 

وی ادامه داد: این سد آب مورد نیاز حدود ۵٠ روستا و همچنین بخشی از آب شرب شهر تازه آباد را تامین می کند و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات این مردم مقاوم و مرزنشین منطقه مرتفع می شود.

 

 آسفالت راه ارتباطی تازه آباد به شیخ صله باید تکمیل شود

 

دکتر فخری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تجارت و بازرگانی در ثلاث باباجانی، به دلیل مجاورت با اقلیم کردستان، از دیرباز رونق داشته و یکی از محورهای اصلی توسعه و رونق اقتصادی منطقه محسوب می شود. 

 

وی افزود: راهداری بر اساس قرارداد قبلی باید هر چه سریع تر ۶ کیلومتر باقی مانده از جاده بسیار مهم تازه آباد به مرز رسمی شیخ صله را ترمیم کند تا عبور و مرور کالا به شکل بهتری انجام شود. 

 

تکمیل تونل سیاه طاهر یک اولویت مهم  

 

وی تونل سیاه طاهر را یکی از مهم ترین پروژه های در دست اجرای منطقه دانست و گفت: به گفته پیمانکار تنها ۲۵ متر از عملیات حفر این تونل باقی مانده است و تلاش می کنیم با تامین اعتبار، طی یک ماه آینده بخشی از مطالبات پیمانکار را بپردازیم تا پروژه همچنان با سرعت ادامه پیدا کند. 

 

معاون استاندار گفت: با بهره برداری از این تونل بیش از 30 پیچ تند وخطرناک حذف می شود و راه دسترسی مسافری و تجاری و مبادلاتی منطقه بسیار آسانتر خواهد شد.

 

 فخری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز شهر تازه آباد تاکید کرد و گفت: شهروندان حق دارند از نعمت فضای سبز و فضای تفریحی برخوردار باشند و آب منطقه ای هر چه زودتر مجوز حفر دو حلقه چاه برای تامین آب مستقل برای فضای سبز را صادر کند.

 

وی در ادامه بر ضرورت نوسازی ادارات آسیب دیده از زلزله تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته و هم اکنون ۸۴ پروژه با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و نوسازی ساختمان فرمانداری هم در مراحل پایانی است. مدیران بقیه ادارات هم باید کار نوسازی را هر چه سریعتر به اتمام برسانند.

 

ازگله در 1401 گازدار می شود 

 

معاون استاندار با تاکید بر اینکه اداره گاز باید سرانه گازرسانی منطقه را به میانگین کشوری نزدیک کند؛ گفت: بنا به گفته مدیر شرکت گاز، استقرار خط لوله تا ازگله انجام گرفته و این شهر و روستاهای اطراف در نیمه اول سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز برخوردار می شوند. همچنین متقاضیان جایگاه های سی ان جی می توانند درخواست خود را به اداره گاز ارایه داده و مجوز بگیرند.

 

وی گفت: همچنین پیمانسپاری گازرسانی به شهرک های صنعتی تازه آباد و جوانرود در مرحله مناقصه است و این دو شهرک هم به زودی گازدار می شوند. 

 

دکتر فخری در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهر تازه تاسیس میرآباد مشکل آب شرب دارد که با حفر سه حلقه چاه برطرف می شود.

 

تکمیل بیمارستان ثلاث تا سال آینده 

 

وی در بخش همچنین از عدم تکمیل بیمارستان ثلاث انتقاد کرد و گفت: با توجه به بحران کرونا و ضرورت خدمات رسانی به بیماران، این بیمارستان باید زودتر از این ها به بهره برداری می رسید. امیدواریم پیمانکار طرح با توجه به قرارداد، این بیمارستان را یکساله تکمیل کند.

 

معاون عمرانی استاندار و تیم همراه امروز در قالب یک سفر کاری یک روزه به ثلاث باباجانی سفر کرد و از اماکن اداری، آموزشی و خدماتی زلزله زده از جمله ساختمان های دانشگاه پیام نور، بیمارستان ثلاث باباجانی، ایستگاه هواشناسی، آموزش و پرورش، مجتمع اداری شهرستان، کتابخانه، مجتمع تجاری شهرداری، مجتمع مسکونی و ...بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند بازسازی این مجموعه ها قرار گرفت.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا